/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon 9800 PRO slowmotion?
Fra : elek
Vist : 218 gange
200 point
Dato : 28-06-03 12:18

Hej, jeg har et problem med mit nyerhvervede 3D kort, et ATI Radeon 9800 PRO. Der er dog et problem, som jeg ikke helt kan få løst! Når jeg kører nogle diverse spil, som f.eks. Tiger Woods 2003 bliver spillet nærmest slowmotion?!! Når jeg så kører Unreal Tournament 2003, er det normalt?!! I warcraft 3, er det mellemsekvenserne der er slowmotion osv.!

Jeg har opdateret driverne til den nyeste version, og DirectX 9.

// Venlig Hilsen
// elek

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-06-03 12:39

Prøv start>kør>skriv dxdiag.exe >ok og test din direktx 9 software tilstand.

Kommentar
Fra : elek

Dato : 28-06-03 14:09

Har lige prøvet, og den siger at der ikke er nogle fejl! Kan fejlen skyldes noget med hvor mange hz ens skærm kører med?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-06-03 16:54

Jeg går ud fra at du har opdateret til Catalyst 3.5 ? Hvis ja så er problemet der
Hvis du er i besiddelse af den forrige version 3.4 så anvend den istedetfor.
Hvor har du hentet dine drivere ?
MVh OW

Kommentar
Fra : elek

Dato : 28-06-03 19:24

Jeg kører med Catalyst 3.4! Jeg har hentet driverne fra ATI's oficielle hjemmeside..

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-06-03 20:18

Har i går prøvet at installerer 3.5 + mmc 8.5 men fik et meget langsomt commando responce
1 time modsat normal 5 min for at scanne tv kanalerne, noget er galt men har sendt en rapport til Canada
og håber på en ny driver version i udgangen af denne måned As useal
Hvilken dato er din capture driver fra ? 9 june ?
Er du erfaren med at updaterer drivers for ATI ?
OW

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 12:35

Næh, jeg er vel egentlig ikke særligt erfaren med at installere drivers. Har bare fulgt brugsanvisningen fra deres hjemmeside. Der står at alt skulle virke korrekt. De drivere der fulgte med kortet, laver også den der slowmotion effekt, ligesom de nye drivere.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-06-03 14:59

Prøv lige at beskrive din PC
OW

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 15:40

Fujitsu Siemens:

Processor: AMD Athlon XP 1400MHz | Ext.clock: 133 MHz (Athlon XP 1600+)
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Memory: 1.02 Gb
Video Card: RADEON 9800 PRO (128.0 Mb): 1152 x 864 - True Color (32 bit)
Operating System: Windows XP Home Edition Danish 5.1 (build 2600)

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-06-03 18:00

Ok det ser jo ikke dårligt ud, altså en forholdsvis ny PC hvad er din DIRECT X for en version, skal være 9,0a
OW.

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 18:13

DirectX 9.0a (4.08.0000.0901)

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-06-03 18:29

Har du anskaffet din PC som komplet elle har du selv stykket den sammen ?
Hvis selvgjort er du så opmærksom på at strømforsyningens 5 volt SB forsyningen skal være på 2,5 amp.
Hvis du har en Norton eller andet overvågning kørende så slå den/dem fra ?
Spillene er programmer der kræver alt din processorkraft, prøv eventuelt at reducerer din ram bestykning til 512 MB
Check også om din AGP virkelig kører maximum, og hvis ja prøv at gå et trin ned. "ifølge ATI tip" Det er ikke altid at vi bare skal bruge max for AGPen

OW.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-06-03 18:29

Har du anskaffet din PC som komplet elle har du selv stykket den sammen ?
Hvis selvgjort er du så opmærksom på at strømforsyningens 5 volt SB forsyningen skal være på 2,5 amp.
Hvis du har en Norton eller andet overvågning kørende så slå den/dem fra ?
Spillene er programmer der kræver alt din processorkraft, prøv eventuelt at reducerer din ram bestykning til 512 MB
Check også om din AGP virkelig kører maximum, og hvis ja prøv at gå et trin ned. "ifølge ATI tip" Det er ikke altid at vi bare skal bruge max for AGPen

OW.

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 18:33

Det er en komplet PC fra Fujitsu Siemens..

Hvordan kan jeg tjekke og justere på min AGP?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-06-03 18:59

Hvis du har installeret dit Raedon kort korrekt (control panelet) så skulle du kunne med et mus højer klik kunne nå ind i din skærm opsætning instillinger > advanceret > smartgart (TM)
måske var det en ide at du lige giver mig et ring når du er så vidt 40511087

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 19:06

Nu har jeg sat AGP ned til 2x.. og genstartet! Da jeg genstartede kom den med en klage over directX fra en demo af "Impossible Creatures" (setup could not verify your directX render, el. noget), så jeg er igang med at downloade DirectX 9.0a fra microsofts hjemmeside..

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 19:20

oldwiking, har du messenger? Det kunne være du kunne se om der var noget galt, ved hjælp af fjernsupport?

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 19:39

Hmm, jeg har lige installeret Return To Castle Wolfenstein, og der er der ingen problemer.. Det kører fint med alt på højeste detalje. Det hakker heller ikke i mellemsekvenserne?

Kommentar
Fra : elek

Dato : 29-06-03 20:05

Serious Sam 2 virker også perfekt

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 22:40

Radeon 9800 er bygget over DirectX 8.1 <-- Dvs at det er den du skal køre med! du får ikke en marieh'ne ud af at køre med nyere version, udover at DirectX 9 vil forsøge at lave en masse geil, som dit grafikkort slet ikke understytter.

Og så er problemet nok også overophedning. Prøv at pille kappen af din comp, og stil en blæser af en slags til at blæse ind i kassen (ikke en varmeblæser *gg*). Det burdte afhjælpe problemt, hvis det er overophedning. Hvis det så er det, kan du jo f.eks overveje at putte hele computeren over i et kabinet, med bedre udluftningsmuligheder. eller bare lade den stå uden kappen på =)

// Peter Madsen (aka Dr Insane)

Kommentar
Fra : elek

Dato : 09-07-03 22:44

Hmm, hvad så med de spil der "kræver" DX9? Jeg kører med DX9 nu, og jeg har ikke haft problemer med de samme spil som jeg havde før! F.eks TigerWoods 2003

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 22:46

Der er ikke nogen spil, der "kræver" DX9, endnu =)

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 22:47

Me du kan såmænd også fint køre med den... Du får (i teorien) bare ikke en dolk ud af det... MEn prøv den med at pillle kappen af!

Kommentar
Fra : elek

Dato : 09-07-03 22:50

For 3 dage siden, kørte jeg med DX8.1, så hentede jeg den nye demo af Tron 2.0! Da jeg havde installeret demoen, klagede den over at jeg ikke havde installeret DX9! Jeg prøvede derefter at køre spillet, men den kunne ikke lokalisere gl driverne.. da jeg så havde installeret DX9, fandt den driverne og kunne derefter starte spillet..

Men hvis det var overophedet, burde alle de spil der virker, så ikke også køre i slowmotion? Men jeg prøver lige at installere et tennisspil, som også kørte i slow ( har reformateret min comp for nyligt )..

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 22:59

Nej, det burdte ikke være jævnbyrdigt! Der er stor (læs MEGET stor) forskel på hvordan et spil belaster din computer. nogle køre på rå CPU kraft, andre på grafikkortet, og endnu andre kræver en hulens masse RAM. Og igen er der meget stor forskel på hvor meget de kræver, også selvom de alle er helt nye spil.

Jeg kunne vel ikke lokke lidt yderligere computer specifikationer ud af dig, vel? så som CPU (type og hastighed), RAM (type og hastighed) og Operativsystem, mm.?

Kommentar
Fra : elek

Dato : 09-07-03 23:05

Tennisspillet der før kørte slowmotion, kører heller ikke slowmotion mere? =)

Fujitsu Siemens:
Processor: AMD Athlon XP 1400MHz | Ext.clock: 133 MHz (Athlon XP 1600+)
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Memory: 1.02 Gb
Video Card: RADEON 9800 PRO (128.0 Mb): 1152 x 864 - True Color (32 bit)
Operating System: Windows XP Home Edition Danish 5.1 (build 2600)

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 23:17

okay... Men hva er det for nogle ram... DDR PC 2100?

nå, men har du prøvet at pille siden af? eller kørte tenisfidusen bare llige, da du gik ind i et, nu?

Kommentar
Fra : elek

Dato : 09-07-03 23:20

Tja, jeg formaterede min computer, imens Radeon kortet sad i, og da jeg så prøvede tiger woods 03 virkede det, i forhold til før! Det er første gang, siden jeg reformaterede at jeg har prøvet tennisspillet, og til alt held virker det også nu :) !!

Kommentar
Fra : DrInsane

Dato : 09-07-03 23:46

okay...