/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Navi i bilen tænder ikke når bilen start
Fra : mabou
Vist : 205 gange
100 point
Dato : 30-09-17 13:37

Min rns 510 virkede som den skulle.

Den startede altid automatisk, når jeg startede bilen, og slukkede igen når jeg slukkede bilen.

Men efter at skærmen blev skifter og jeg monterede den igen, har jeg haft problemer med den.

Nogen gange starter min navi når jeg starter bilen og andre gange gør den ikke .
Det vil sige jeg for det meste selv skal tænde og slukke for min navi i bilen.
Det er skide træls, særlig når jeg er bange for at glemme at slukke min navi en dag og så vende tilbage til en bil uden strøm..

Er der nogen der har oplevet noget lignende og evt. Kan hjælp med det ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 13:45

Mener at have læst at det kan have noget med for meget strøm? når du vrider tændnøglen, i et micro del af et sekund, nogle har løst lignende problem ved at sætte en kondensator på plus ledningen - men hvilken og hvor stor ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 30-09-17 14:50

Det må jeg prøve at undersøge yderligere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 15:46

Det er da et forsøg værd, hvis alt andet ikke virker.

MEN, hvis Navi ikke slukker, er det sikkert ikke en kondensator der skal bruges - nærmere det sted hvor Navi får sin strøm fra.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 30-09-17 19:38

Min har de samme nykker,det hjælper,hvis man tager stikket ud af cigartænderen et par gange.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 30-09-17 19:50

MEn det virkede fint inden jeg fik skiftet skærmen

DEt et lidt det der undre mig.

Men jeg må prøve med cigartænderen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 20:48

Citat
Men jeg må prøve med cigartænderen

Den kører med strøm dagen lang = så sæt i det mindste en sikring mellem de forskellige genstande - jeg har et (flere) bil kamera der kører (jeg købte så en Powerbank - som oplades via USB og det virker) til mit brug/ som ellers BURDE køre på et usb ladestik - MEN NEJ - sætter jeg det direkte på batteriet så virker det - men ikke via USB/ cigartænderen - men tror stadig din Navi får for meget strøm af den ene eller anden grund.

Og det var ´molokyle´ der fik mig på rette vej engang pg det virker bare (Powerbank).
Den billigste koster ikke mange kroner:
https://www.harald-nyborg.dk/search?q=powerbank
Personligt tror jeg at visse former for ´eletronik´ ikke kan sammen med biler? med mindre det allerede er installeret.
Noget jeg lå mærke til ved et USB/ Cigar stik var at min opladede i små ´impulser´ og ikke konstant opladning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 20:52

NB bruger du genstanden mere end 4-6 timer, så skal du op den store - bruger den selv, og den holder 2 kameraer og en Online telefon et par dage = uden at være på bil laderen/USB

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 30-09-17 23:28

Jeg kommer lidt i tvivl om i har misforstået mig.

Der er tale om en navigation

https://www.astina.dk/sharan/vw-rns-510-version-autoradiosb-skaerm-gen3-p-120292.html?gclid=EAIaIQobChMIu-rE0-zN1gIV14KyCh3ASAXZEAQYASABEgL5QfD_BwE

Den har jo fungeret fint inden jeg fik repareret skærmen.

Er jeg svar stadig baseret på navigationen som fremgår af linket

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-17 11:14

Jeg ville tage en backup, og efterfølgende lave en reset, og så geninstallere. Min gamle 660, har der aldrig være problemer med, men min 3597, har været indsendt to gange. Reset 3 gange. P.T. har jeg det problem med den, at lyden er meget lav, så slukker jeg den og tænder den igen, og lyden er normal. Skal jeg skifte, vil jeg næste gang prøve en TomTom. De er iøvrigt heller ikke op til at år om, at ajourfære kort, som Garmin.

Annuller spørgsmålet
Fra : mabou

Dato : 24-10-17 11:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål