/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan simkort bruges.
Fra : preb1944
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 29-09-17 18:13

mit spørgsmål.Jeg har brugt et simkort i en Hua wei telefon.Nu agter jeg at købe en
samsung telefon med samme slags sim kort.Kan kortet bare overføres til den nye telefon uden indblanding af teleudbyder-og så virke fra den nye telefon.
evt.tak hilsen Preben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-09-17 18:55

Umiddelbart ja. Prøv det dog.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-09-17 19:19

hilsen
erik

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-09-17 09:10

Ja, det er der ingen problemer i. Din Samsung telefon må blot ikke være simlåst til et andet teleselskab. Skulle det være en simlåst telefon som du køber brugt så vil den dog kunne blive låst op, det kan ofte blive gjort for et par hundrede kroner i nogle af de butikker som reparerer mobiltelefoner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-17 09:30

Huawai og Samsung er begge adroid telefoner.
Et simkort kan være låst til en telefon når telefonen er købt med særlig rabat.
Det kan låses op efter 6 måneder.

Et simkort der ikke er låst kan flyttes rundt til forskellige telefoner som eks. iphone - android (samsung, Huawai osv) - windows - eller alarmsystemer og camera.

Nyere simkort er 3 delt og kan bruges i alle telefoner.

Teleselskabet er ligeglad med hvor du bruger dit simkort sålænget det ikke er låst til et billigkøb.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 12:01

Jeg har oplevet at SIM kortet har været for ´tynd´ ved skift mellem telefoner, så de PINS der sidder i slotten ikke kan nå ud til SIM kortet, det kan hurtigt fixes ved at lægge et stykke tykt papir ind sammen med kortet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-17 15:46

Ferik - når du har flyttet kortet over og du ikke kan finde dine billeder eller andet.
Så ligger de måske på huawei og kan trækkes ud ved at forbinde til computeren med ladekablet.
Ka nok ses i stifinder.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-17 14:12

Citat
når du har flyttet kortet over og du ikke kan finde dine billeder eller andet.

Der findes også apps på Goggle Play hvor man kan lave en komplet backup af den gamle telefon og lægge det hele over på den nye. Jeg har selv prøvet, det fungerede fint, men jeg kan ikke huske hvad jeg brugte. Samme apps skal installeres på begge telefoner, og med den app jeg brugte fik jeg en backupfil som jeg først overførte til min PC og derefter over til den nye telefon hvor jeg med appen der fik det hele læst ind.

Der findes også metoder til at gøre det hele via skyen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-17 14:14

Med den metode jeg lige har beskrevet får man ud over billeder og musik også telefonlister emails og sms'er med.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 01-10-17 19:40

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.