/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Udskiftning gummilister sideruder canpv.
Fra : kai-d
Vist : 457 gange
300 point
Dato : 28-09-17 23:00

Jeg vil udskifte gummilister i de 2 sideruder i en Safari 280 campingvogn de gamle er møre og jeg har skaffet de nye der passer, campingvognen er ikke isoleret og vinduerne kan skal ikke lukkes op, de er faste.
Jeg har en ide om at jeg blot tager de gamle ud og renser åbningen og lægger de nye gummilister
i åbningen, så er jeg i tvivl om der skal lægges en ledning i kanten profilen for ar trække den nye gummikant på plads om ruden igen.
Jeg har ledt efter en video om hvordan man gør, men ikke fundet noget.
Er det for risikabelt at gøre det selv ?

På forhånd tak for svar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-17 23:38

Ved ikke om dette er til ´hjælp´ eller omvendt:
https://www.youtube.com/watch?v=3MuVSRpjGCA

NB min bil-forrude er ? bare lagt på plads med lidt dertil egnet montagelim? de glemte gummi lister der holder vand ude - men den er synet og godkendt med samme.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-09-17 07:29

Før bilruderne blev limet i, da monterers gummilisten på ruden, og snor lægges i falsen på gummilisten for montering på hullet. Lad enderne af snore/ledningen lappe et lille stykke over hinanden, og træk forsigtigt på. Har du indsmurt glidemiddel/sæbe i furen med snoren går det nemmere.

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 300 point
Dato : 29-09-17 08:27

Det du selv skitserer er den rigtige metode, blot skal du ikke bruge ledning, den er for tyk og ikke smidig nok.
Du skal bruge MURESNOR, jeg har selv gjort det flere gange med fint resultat. ????

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 30-09-17 05:35

Tak for svaret Klatterup.
Mange tak det virkede.
Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 30-09-17 10:08

selv tak, det var så lidt, godt at kunne hjælpe.