/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Installerer drivere.
Fra : vic200
Vist : 282 gange
300 point
Dato : 20-09-17 08:59

Jeg er den lykkelige ejer af en nyere IMAC med Sierra styresystem. Det er lykkedes mig at hente en driver til min Canon farvemaskine og en PPD fil til samme. Er her en flink kanduer der kan trin for trin forklare mig hvordan jeg får dem installeret på min IMAC. Der er en IP adresse på min gamle IMAC så den kan jeg vel bare skrive på den nye, når driveren er installeret. Den nye kører med lan kabel til ruteren. Jeg har også en MACBOOK som kan printe via WI-FI.
Håber en kan hjælpe inden jeg bliver nød til at ringe efter en dyr tekniker.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 310 point
Dato : 20-09-17 09:49

Tænd og tilslut printeren med et kabel.

Vælg Apple-menu> Systemindstillinger, og klik derefter på Printere og scannere.

Klik på knappen Tilføj, og hvis der vises en pop op-menu, skal du vælge Tilføj printer eller scanner. En dialogboks vises med angivelse af Bonjour-, IP-, delt og Open Directory-printere på dit lokale netværk.
Det kan tage et øjeblik eller to for din printer at blive vist.
Vælg din printer, når den vises på listen, og gør derefter et af følgende:
Brug AirPrint: Klik på pop op-menuen Brug, og vælg derefter AirPrint (eller Secure AirPrint). Hvis AirPrint ikke findes i pop op-menuen, understøtter din printer det ikke.
Brug printersoftware installeret på din Mac eller hentet fra Apple: Klik på pop op-menuen Brug, og vælg derefter Vælg software.
Brug printersoftware fra en fil (=det du har downloadet) på din Mac: Klik på pop op-menuen Brug, og vælg derefter Andet. Vælg filen, og klik derefter på Tilføj.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-09-17 09:51
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-09-17 10:11

Hej dogvillestar. Har prøvet men der bliver ikke vist nogle af de 2 printere jeg har tilkoblet min router.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-09-17 07:20

Du må kunne se printernes IP-numre via routeren!!
På adressen der ligner denne --> http://192.168.1.1 eller http://192.168.0.1

Og så bruge de fundne IP'er til at konfigurere iMac'en via tilføj printer.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 25-09-17 11:06

Tak for svaret dogvillestar. Det lykkedes desværre ikke ved at følge din anvisning. Jeg prøvede også det fra Appel som du henviste til. Jeg prøvede flere gange, men nej jeg kom ikke igennem det hele. Jeg ringede til en tekniker fra et kontor firma som laver service på mine maskiner. Han sagde at man ikke altid kan følge det fra Appel. Han prøvede gennem telefonen og jeg tastede ip adressen på min farvemaskine som jeg fandt på den anden IMAC. Intet hjalp. Han sagde jeg kommer lige forbi og efter 3 minutter kunne den printe. Skal jeg indrømmer hvad der var galt, ja det kan jeg vel lige så godt. Da jeg tastede ip adressen brugte jeg det num. tastetur og jeg så en taste med et punktum og den brugte jeg. Da han kiggede nærmere efter på skærmen var det et komma. På tasten er et punktum foroven og et komma for neden og jeg brugte selvfølgelig ikke shift tasten, da jeg ikke så det skide komma. Så nu kan jeg printe på begge printere. Ja sådan kan det gå, man man ikke er en nørd.

Kommentar
Fra : dogvillestar