/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB stik.
Fra : Nul7
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 16-09-17 16:06

Jeg har erhvervet mig en Toyota Yaris med indbygget usb stik.

Det fungere godt med et usb stik indeholden iam-5D r.MP 3. filer.
Et andet stik der indeholder Mp. 3 filer + iam-5D filer. virker ikke.

Håber nogen kan give mig en løsning på dette.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-09-17 16:09

Det er vel et spørgsmål om hvilke filtyper dit anlæg kan afspille.

Kig i manualen, hvor det må stå.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-09-17 16:34

Desværre stå der ikke noget i manualen!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 17:19

Hvor hurtige er de 2 stick´s

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-17 17:20

NB det kan have noget med formateringen at gøre - NFTC/ FAT osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-17 19:04

Sæt stikket som virker i din computer og højreklik på stikket og vælg egenskaber.
Nu kan du se om det er FAT32 eller NTFS
Er det FAT32 og det andet stik er NTFS - så er det formateringen som skal ændres.
Du kan ikke altid ændre formateringen, mens der er filer (musik på stikket)

Computere og andet som er indstillet til FAT32 kan ikke læse filer af typen NTFS

Computere og andet som er indstillet til NTFS kan læse filer af typen NTFS og FAT32

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 22:11

Citat
Sæt stikket som virker i din computer og højreklik på stikket

Nærmere omvendt - sæt det i bilen og Formater ´pinden´ så følger det bilens hardware.

Mange har samme problem med ´pinde´ til TV.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 22:22

Så vidt jeg kan ´læse´ er det RAW filer og ? andet - så prøv at lægge de forskellige filer på samme pind og se hvad der sker.
Mig bekendt æder RAW filer virkelig kræfter at afspille/ læse fra hvor det kommer fra og til.
https://www.google.dk/search?q=iam-5D+r.MP+3+vs+++iam-5D+filer&oq=iam-5D+r.MP+3+vs+++iam-5D+filer&gs_l=psy-ab.12..33i160k1.2607.27010.0.28390.70.25.3.0.0.0.148.2111.13j9.22.0....0...1.1j2.64.psy-ab..59.1.117....0.KSBUPgyycs8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 22:27

Du kunne konvertere dem til en normal danskers?? lydopfattelse med ? Formatoz = MP3:
http://www.pcfreetime.com/

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 17-09-17 10:42

Tak til alle for de gode råd, - Jeg har formateret den til Fat:filer, som Eyvin foreslog, men det hjalp ikke, selv om filerne var ens med den der dur, nu vil jeg forsøge at følge de øvrige råd.

Jeg skal nok vende tilbage med resultatet. Det kan godt tage nogen tid.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-09-17 17:47

Jeg kan meddele jer nu, at mit problem er løst, og hvad gør jeg så? vælger blandt mange gode svar.

Problemet jeg kom til var: Formateringen, - Det skulle være Fat32. Filerne skulle være MP3.
Tak til alle.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 18-09-17 17:49

Tak for svaret mig-selv.