/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Flytning af programmer
Fra : sdam
Vist : 200 gange
100 point
Dato : 10-09-17 11:19

Er der metoder der er nemmere end andre, når man skal flytte programmer fra en computer og over på en anden?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-09-17 17:59

brug en usb

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-09-17 18:01

du kan ikke bare tage et program som du har installeret på en over på en anden det er kun exe filer man kan det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-17 18:40

Der findes programmet ´Windows let overførelse´ som ligger i Start/ tilbehør/ systemværktøjer.
Men det kan ikke ikke overføre programmer, da det ikke kan finde samtlige filer, som oftest har tilknytning til endnu flere filer og Regbase.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-17 08:38

exe. filer er jo også programmet. Jeg har netop taget et kopi af Paint (16 bit) fra min gamle XP komputer, og lagt ind på bærbar Win 10 (64 bit). Til min store undren, virker det perfekt.

Så nu har jeg 2 ver. af paint på bærbar. Jeg klipper nemlig en masser billeder fra gamle vestern film, og det er noget nemmere med den gamle ver. af Paint.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-17 11:12

Installerede programmer kan som omtalt ikke flyttes.

Alt indhold på en harddisk kan flyttes over til en ny harddisk på samme størrelse eller større, altså hvis det er til samme computer.

Hvis man er lidt heldig og de 2 computere ligner hinanden kan det hele flyttes over.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 11-09-17 11:45

Jeg ville ny installere programmerne på den anden computer, så får du ingen problemer...

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-09-17 08:09

Man kan IKKE bare flytte programmer!
Ud over .exe filer, så er der ofte en masse andre filer der placeres i andre mapper end programmets egen, bl.a .dll filer der placeres i diverse Windows mapper.
Ny installation er det eneste der virker 100%.

Hvis det drejer sig om mange, så er en kloning af den gamle HD til en ny HD en mulighed.
Det findes der udmærkede programmer til. Ofte følger de med i købet af en ny HD.2

Annuller spørgsmålet
Fra : sdam

Dato : 10-10-17 16:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål