/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor kan jeg finde den rette bil?
Fra : klemme2006
Vist : 266 gange
100 point
Dato : 06-09-17 08:21

Hej

Jeg skal bruge en bil. På bilbasen er der tusinder, men jeg kan ikke søge på det der er vigtigt for mig.

Findes der et sted, hvor man kan blive foreslået bilmodeller ud fra sine krav til bilen?

Jeg skal f. eks. bruge: Benzinmotor, tre sæder, bagagerum størrelse et sted mellem berlingo og jumpy, anhængertræk, papegøjeplader og lav vægtafgift, men er da ligeglad med om det er en hondai eller en ford.

VH

Klemme

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-17 08:59

Ta`et kig på denne:

https://www.auto-data.net/no/?f=addCar

Vil du hellere læse engelsk, kan sprog ændres oppe til højre.

M.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 06-09-17 09:23

Tak Mosebaek

Fantastisk side. Desværre skal man vælge mærke og model for at få noget at vide. Og det er der jeg står: Aner ikke hvilke mærker og modeller der er derude. Ville gerne have en citroen Jumpy, men de er ikke til at opdrive med benzinmotor.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-17 09:37

Du er jo nok ikke medlem af FDM, for så havde du nok set det. (Er det ikke selv). Men jeg ved de har haft nogle artikler i "Motor", hvor de hjælper folk, med at finde en egnet bil.

M.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-09-17 11:06

Hvor meget har du tænkt at spendere på bil? Hvor gammel skal bilen være? Køber du en ny bil så er de fleste biler ok, men skal du købe nogen år gammel bil så ville jeg købe en Toyota. Hold dig væk fra franske biler hvis de ikke er nye.Jeg har arbejdet med biler og franske biler var det tit problemer med mellem servicene.Det så man meget sjælden på Toyota og vw golf og polo.
Det er nok lige mange meninger om dette som det er biler.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 06-09-17 12:28

Afgjort brugt. Vi taler nok 60-70.000.

Citroener er der da ikke noget vrøvl med. Man skal bare ignorere alle de der servicelamper, der altid står og blinker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-17 18:00

Personbilstørrelse og tre sæder. Så er du vist begrænset til en Fiat Multipla. En kammerat havde sådan en på papegøjer som firmavogn. Hvis tre sæder ikke er essentielt har en anden af de bekendte købt en bette Dacia til kurerkørsel mellem værksted og pladser. Og må sige, den ser overraskende fin ud og man sidder rigtig godt i den. Og alt i udstyr og lavet af lutter Renault dele.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 07-09-17 10:50

Tak for info 3773.

Husker du hvilken Dacia. En Duster bliver for dyr. Jeg kigger efter en multipla. Helst modellen uden rullepølse i forruden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-17 11:09

Mener det er en Dacia Dokker, men kig selv på Dacia.dk . Kammeraten er svært tilfreds med den, og især til prisen. En anden kollega havde en Duster med alt hvad der bimlede og bamlede. Den var han også meget tilfreds med. Tror de er rimelig ok, og prisen er meget