/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
DNS problem
Fra : stone47
Vist : 474 gange
500 point
Dato : 02-09-17 09:53

Efter at man har skiftet software i min router kan jeg ikke tilgå mine hjemmesider udefra.
router: Telgin Hvid fra TDC men jeg har whii 100 100 lysleder. Whii har over givet dette til TDC.
fast ip: 128.76.139.142
DNS: gratis DNS http://stoneplace.dk
Prøvet: Forskellige brousere , slettet cash.
5 forskellige andre lokaliteter og PCer.
Kald udefra giver DNS fejl siden homebox/2.4/gui kan ikke findes.
inde fra: stoneplace.dk virker.
alle webcams på andre porte virker.
Kald til 192.168.2.1 giver TDC reklamer og et router logon.
Det er kun port 80 der ikke virker, Kan ikke ændre denne i synology serveren
Laver jeg en virtuel server i Synology giver denne en port 81 kommer jeg til denne side.
hjælp mig. hilsen Steen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-09-17 10:27

Har du prøvet at ringe til din udbyder? Noget tyder på at de har gjort mere end blot at opdatere. Jeg har selv oplevet at at jeg hos min udbyder (Fibia) efter en opdatering pludselig sad bag en NAT-server hos udbyderen med de problemer som dette medførte (kunne ikke få adgang til min VPN-server udefra), noget som jeg fik rettet efter en opringning.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-09-17 11:17

Ringede lavede en fejlmelding. som Whii lod gå videre til TDC. Fik en opringning fra nettekniker ved TDC. Han siger at det virker. Men jeg tror ham ikke. Han sidder nok på TDCs net evt. bag den Nat server som laver fadæsen.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-09-17 11:24

Insister på at du skal have en enten fast eller dynamisk offentlig IP-adresse. Hos Fibia var det heller ikke den første som jeg talte med der rigtigt forstod problemet, men efter et par oprigninger blev det ordnet. Efter en ny opdatering var problemet der igen, men nu flere måneder efter har problemet ikke vist sig igen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-09-17 13:07

Har i flere år brugt tre-for uden at adressen skiftede. her var intet spær på noget ingen filter for spam eller noget. fik så tilsendt TDC router måtte betale 40 kr. pr måned for fast IP. Måtte Kæmpe en kamp for at få fjernet filtre så min mail server kunne virke. så virkede lige til denne opdatering.
Altså Ip er fast dynamisk. Hilsen Steen
PS tror lige jeg skifter routeren til den gamle Trefor og ser hvad så men så går der vel et par timer inden den virker måske.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-09-17 13:36

Hvorfor skiftede du til TDC? Når du betaler for en fast IP-adresse så er du næppe bag en NAT-server, ellers er der god grund til at tale med store bogstaver. Hvis din gamle router overhovedet vil virke på TDC så skal det nok passe at der vil gå et par timer før den vil fungere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-09-17 13:46

Din side virker fint nok.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 500 point
Dato : 03-09-17 13:55

Citat
Din side virker fint nok.

Jeg prøvede faktisk din side i forbindelse med mine tidligere indlæg, og da virkede den ikke. Men efter at have set mig-selv's indlæg prøvede jeg igen, og nu virker den.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-09-17 14:29

Ok tak for det søren og mig selv.
Gik og ærgrede mig over det ikke virkede.
tænkte så TDC er ikke på arbejde, men lad mig stemme det af med Whii. at de også har min fejl.
Ham der sad der til formiddag havde hørt om problemet og andre havde løst ved at forbriksresette Routeren. resten af dagen med at lave ny setop. Mangler nu kun 4 webcams.
Det er det i ser vender lige tilbage med en slutter.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-09-17 07:38

Det løste problemet. Skal lige Have de 4 webcams på plads.
2 wifi net. sat op. 4 Raspberry PI virker. 4 chromecast virker.
serveren modtager mail.
Det ville have været dejligt om Whii fortalte de laver sådanne øvelser
Så havde nok været løst hurtigere.
Hvorfor har man også meget??

Hilsen Steen.

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 04-09-17 07:40

Du får poins så tak for hjælpen.
Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.