/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Mistanke om hacking
Fra : maxima51
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 10-08-17 08:18

Måske nogen her kan hjælpe.Jeg har i de sidste to uger fået trukket først 88kr. og nu 89 kr på min konto.
Firmaet hedder Yourpay Normalli,kender dem ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-17 10:02

Hvilken konto hvorhenne?
Det gør en stor forskel.
Det kunne være telefonkontoen, paypal , banken eller noget andet
Hvis det er en bankkonto, kan der også vøre afgørende forskel om der er et dankort eller andet kort tilknyttet.
Hvis du nogensinde har brugt et kort til at betale via paypal kan det også være forklaringen.

Hvis det er en bankkonto, skal du omgående kontakte banken.
Hvis det er via et betalingskort, kan banken give dig et nyt. Det er gratis i de fleste banker.
Man kan ikke få trukket på en dansk bankkonto, bare ved at computeren er hakket , med mindre man er så dum,at der ligger en kopi af nem ide kodekortet på computeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-17 10:22

Jeg har kikket på you pay Normalli.

Det er et svindelfirma , som uberettiget vedbliver at trække penge. Påstår man har et abonnement, som de dog selv har opfundet.
De kender kortdata fra en web-butik, du engang har brugt via dem.
Skynd dig at kontakte banken. Få kortet spærret, og bestil et nyt. Det løser problemet.
for at få penge tilbage, skal du i princippet klage via banken. Hvis det er et reelt kreditkort, kan de trække pengene tilbage til dinkonto. Hvis det er et dankort ,eller et andet betalingskort uden kredit, kan de ikke gøre noget.