/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Overskydende olie fra træterasse ?
Fra : tutter2
Vist : 228 gange
35 point
Dato : 05-08-17 13:48

Jeg har været så smart at slibe vores træterasse ned, vasket, ladet den tørre og givet den olie.
Jeg har blot ikke været så smart at fjerne den overskydende olie, så nu er den fedtet og blank ? er det for forfra eller hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-08-17 13:55

Du kan skrabe overskuddet af med en ziehklinge, og hvis du ikke har sådan en, så brug et løst blad til en OLFA-cutter (bræk-af-kniv). Pas dog på, det ikke brækker i hånden på dig, og du skal nok regne med at bruge en pakke blade eller to på jobbet. Forstærk ryggen på OLFA-bladet med tape, så bliver du ikke så let kvæstet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-17 00:16

Jeg ville bruge dette, med et teleskop skaft på samme - har købt det billiger? andre steder:
https://www.jemogfix.dk/slibebraedt-10-5-x-21-5-cm/6133/9019589/

Også god til at rense loft med - hvis man er ryger for meget..

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-08-17 09:46

Kan man ikke bare tørre det af med en klud evt med terpentin på

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-08-17 11:39

Ikke når det ER hærdet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-17 22:17

Kom til at tænke på at ? sandpapir nok ikke er det bedste at bruge til den slags, men ellers godt forsøg.

Ellers brug en tapet? fidus, virker ? næsten som en (PHP - ziehklinge) anviser, man skal bare skrabe istedet for at skubbe, men stadig på skaft.
https://www.jemogfix.dk/tapetskraber-100-mm/6134/9040152/

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-08-17 10:12

Det komme jo meget an på hvad det er behandlet med, er det olie, det er behandlet med eller er det en type der tørrer som lak.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-08-17 19:50

Man bruger almindeligvis tørrende olie til træterrasser.