/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
at forsvinde.
Fra : vidensøges
Vist : 282 gange
20 point
Dato : 05-08-17 06:56

Hej,

Jeg er begyndt at interessere mig for hvordan og hvorfor folk forsvinder til et andet og nyt liv ude for danske love og grænser. Men også forsvinder helt. Måske bor i andet kontinent med et primitivt liv.

Det noget jeg har tænkt mig at skrive en lille skoleopgave om i min fritid og har derfor følgende spørgsmål. Men læser gerne artikler og, eller andre former for brugbar information og nyttig viden

Jeg er mere interesseret i hvordan folk forsvinder end jeg er i hvorfor, men læser gerne om hvorfor de gør det.

Følgende er:
-Panlægning
-Hvor er smartes at gemme sig
-Hvordan man undgår at blive genkendt
-Hvad gør man når man står på et nyt stykke land
-Hvordan fitter man ind
-Og hvordan tilpasser man sig bedst

Vh den nysgerrige

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-08-17 08:47

Citat
Jeg er mere interesseret i hvordan folk forsvinder end jeg er i hvorfor, men læser gerne om hvorfor de gør det.

Følgende er:
-Panlægning
-Hvor er smartes at gemme sig
-Hvordan man undgår at blive genkendt
-Hvad gør man når man står på et nyt stykke land
-Hvordan fitter man ind
-Og hvordan tilpasser man sig bedst

Tror du mon ligger nogen "brugsanvisninger" på hvordan eller er du ved at lave en sådan?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-17 08:54

Dødfødt projekt: Det er ulovligt at 'forsvinde' i Danmark.

Man skal have en adresse, hvor myndigheder kan antræffe/kontakte dig!

Det hedder: Adressepligt. (Noget med at kommunerne får bloktilskud efter hvor mange indbyggere der bor i kommunen [..adresse/bopæl eller ej])

..i modsat vil man blive anholdt hvis man bliver antruffet af politiet/foged/Skat osv. og i så fald er man hjemfalden til straf.

Sæt nu ikke børnene griller i hovedet.

Vil man ikke kunne 'findes' af bestemte privatpersoner kan man på borgerservice bede om hemmelig adresse.

Grundede kan være mange: Skilsmisse, Stalkere, Kriminel fortid, Social fobi osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-17 11:06

Citat
Det er ulovligt at 'forsvinde' i Danmark.

Det tror jeg næppe på, eneste grund til at være ´synlig´ er at du skal kunne betale dine regninger og modtage post.
Og det kan du ved at tilmelde adressen/dig/ din bolig ved (til) kommunen (mener jeg man kan) eller få en Postboks = og så ellers flytte ud i Rold skov og leve som landevejs røver.. resten af livet.
Hvorfor man så ønsker at leve alene er en anden ting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-17 11:22

mig-selv -> Du tager fejl!

Citat
Reglerne om registrering af bopæl i CPR i Danmark er fastlagt i CPR-lovens § kapitel 3, særligt lovens § 6. Du kan læse mere i vejledning om folkeregistrering kapitel 3.
Kilde: https://www.cpr.dk/borgere/flytning/i-danmark/

Loven? .. https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=144955

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-17 11:42

vidensøges -> Du efterlyste 'inspirerende' artikler? Her er et par stykker:

1.) https://www.180grader.dk/Politik/udmeldelse-af-den-danske-stat

2.) http://www.dr.dk/nyheder/indland/hemmeligt-netvaerk-hjaelper-kvinder-til-gaa-under-jorden

Hvorfor?

a.) http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art5922121/Flere-og-flere-børn-og-voksne-på-bunden-af-samfundet-efterlades-i-fattigdom

b.) http://politiken.dk/debat/art5613571/Vi-vender-ryggen-til-samfundets-svageste

c.) http://politiken.dk/debat/art5557154/Det-moderne-samfund-skaber-udbrændte-og-angste-borgere

d.) https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwjGkZCs5b_VAhXLZlAKHVhvBHYQFggwMAM&url=https%3A%2F%2Fwww.b.dk%2Ffilm%2Fmanden-der-droemte-om-forsvinde&usg=AFQjCNHnRPyR4Z3SDk6dLjdaVLfXD3pAyA

e.) https://www.dr.dk/levnu/psykologi/anne-fortalte-loegnehistorier-skjule-sig-selv

f.) http://news.dk/nyhed/3032367/angelina-er-gaaet-under-jorden-med-to-boern-kan-stadig-gemme-sig-i-danmark

g.) http://politiken.dk/indland/art5773400/Hundredvis-af-afviste-asylansøgere-går-under-jorden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-17 11:57

Som du kan læse af ovenstående link's, så er der forskel på at 'gemme sig' som Dansker ..og som udlænding ..i Danmark ..OG andre lande. Husk at præcisere dette, hvis du holder fast i emnet over for dine elever. Ellers går der koks i spørgmålet.

Alle lande har deres egne regler om at: Melde sig ud af samfundet.

Tjaeh... nu om dage findes der lande der ligefrem EKSPORTERER deres egne borgere og er temmelig ligeglade med at 'få dem igen'. Disse borgere har lettere ved at 'forvinde', da de oftest ikke har hverken personlige papirer eller er registret ved fødslen grundet en 'løs' infrastruktur, når det kommer til regeristrering af borgere i bemeldte lande.

I Danmark har vi streng kontrol med ALLE borgere som befinder sig/tager ophold ..hér i landet.

..måske lige bortset fra de Østeuropæere som kommer via EU's åbne grænser fra fortrinsvis tidligere Sovjet republikker som: Litauen, Polen, Rumænien og Bulgarien ..blot for at nævne nogle få.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-17 13:16

Citat
mig-selv -> Du tager fejl!

Kan godt være, men hvor er hjemløse så registreret henne? de har ingen bolig og sikkert ingen venner de sover eller bor hos.

Har set på TV at man kan registrere sig på sin Kommune (og/eller Postboks), og det var en sag om en Person der sov i sin egen bil og vist var efterlyst angående en Fogedsag - en anden var bare registreret med en Postboks - det kan så være lavet om, da klippene jeg så var et par år gammelt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-17 19:17

mig-selv ->

Citat
hvor er hjemløse så registreret henne?

Det er nemt at svare på: I bopælskommunen.

I denne skal de også have ID (Sundhedskort). dette og lign. papirer udstedes med adressen:

(Kommune Navn) 9999 Ukendt

Er de ikke registreret? ..kan de forvises til ;hvor de nu kommer fra ..eller 'interneres'/fængsles.

Dette gælder både indfødninge og 'fremmede'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-17 21:39

Hvad så rudolf - gider de ikke snakke med dig ovre på eksperten

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-17 23:30

Citat
Indsæt dit citat her
Citat
Det er nemt at svare på: I bopælskommunen.

I denne skal de også have ID (Sundhedskort). dette og lign. papirer udstedes med adressen:

(Kommune Navn) 9999 Ukendt

Ok, men stadig osv.

Og hvem vil så egentlig gemme sig i DK - måske en RAMBO type - der ikke får den nødvendige hjælp af STATEN - men?.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-08-17 23:32

Citat
Hvad så rudolf - gider de ikke snakke med dig ovre på eksperten

Det skal du nok REGNE med = skide Danske sommer - igen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-08-17 15:32

Hvis du kan engelsk, eller bruge google Translate, så er der masser af 'brugsanvisninger' på hvordan man gør!

Det er selvfølgelig nemmere i nogle lande, end i andre.
F.eks at få nye (lovlige) papirer på en evt. ny identitet.

Men det kan lade sig gøre, især hvis man er godt forberedt, og især hvis man har lidt penge på lommen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-08-17 15:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-17 20:58

Ny identitet i NIGERIA (..sort narv- el. skosværte medfølger, så du falder i eet med de lokale!)
= 1.000 US. $ + det løse
Jeg kan nemt skaffe dig et par 'Nigeria' E-mail adresser
..til en ekstra favorabel pris, hvis du også gifter dig med høvdingedatteren. Tilgengæld så arver du også rettighederne og hele oveskudet af en tilhørende Diamantmine
</MOLOKYLE>