/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
markere ord
Fra : kivi
Vist : 272 gange
100 point
Dato : 23-07-17 17:14

hvorfor kan jeg ikke gå ind og markere et ord og copiere det , den gør enten igenting eller også tar den hele linien, er der en forklaring på det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-07-17 17:19

Hvilket program snakker vi om?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-07-17 17:28

win 10 og det er lige meget hvor jeg går hen og vil markere

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-07-17 18:24

Hold musetasten nede og træk henover ordet, så er det markeret - hold CTRL tasten nede og tryk på C, der hvor du vil have teksten ind, trykker du en enkelt gang hvor det skal stå, hold CTRL tasten nede og tryk på V - så bliver det sat ind!

Clou

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-17 18:37

Helt rigtigt, som clou skriver. Jeg synes win 10, godt kan være "lidt vild" i det, når man kopierer.

Jeg dobbelt klikker gerne for at markere ordet. (Hvis det kun er et enkelt ord). Når jeg så bruger CTRL + C, sker det tit at det hele forsvinder. Men jeg har lært mig at have knap så travlt. Hvis jeg først holder CTRL tasten nede, et par sekunder, og derefter trykker C tasten, går det bedre.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-17 18:38

Gør som clou skriver, men prøv at markere fra højre til venstre, det hjælper af og til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-17 19:14

HMMMM! Hvor er der lige i styresystemet Win 10 nogen tekst der kan kopieres?? Det må vel være i en eller anden applikation? Word, Stifinder (Explorer) eller????
Brug evt. CTRL nede og så maker med piletasterne, så bliver kun et bogstav taget med i markeringen af gangen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-17 21:05

Citat
HMMMM! Hvor er der lige i styresystemet Win 10 nogen tekst der kan kopieres?? Det må vel være i en eller anden applikation? Word, Stifinder (Explorer) eller????

Jeg sidder uden briller, kan ikke se der står styresystem nogen steder.
Men ellers drejer det sig om ca. 48 MIA sider, på internettet. (Har jeg læst, har ikke selv talt dem).
Man kan kopiere fra. Plus egne filer.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-17 21:07
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-17 22:03

Nu kan jeg så ikke dy mig

http://www.turnofftheinternet.com

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-17 22:12

Citat
Jeg sidder uden briller, kan ikke se der står styresystem nogen steder.
Men ellers drejer det sig om ca. 48 MIA sider, på internettet.
Så har du jo faktisk svaret, altså er problemet i din browser, hvis du ellers ved hvad det er ?? Egne filer er så igen et meget upræcis formulering, da egne filer jo åbnes med mange forskellige programmer/ apps.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-17 22:35

Undskyld Kivi, men.............

Den der røde knap, Brassovitski har...... det er vel ikke noget IS.....så hele pc`en eksploderer.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-17 00:08

Hvis curseren er sat til høj accelleration kan det godt drille.
Den nemmeste markering får jeg selv når jeg starter fra sidste ende af en tekst.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-17 07:45

der er en del som blander det det hele sammen i en pærevælling så det ikke er til at hitte hoved og hale på det der bliver skrevet somme tider morer jeg mig over at alt det som folk skriver men lidt mere serisitet ville være godt der sider mange som ikke tør spørge på den grund men der er par ting af det som jeg skal prøve
men tak til dem som er alvorlig nok til at svare så det kan bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-17 09:46

Citat
hvorfor kan jeg ikke gå ind og markere et ord og copiere det , den gør enten igenting eller også tar den hele linien, er der en forklaring på det

Det er lidt svært at gætte hvad det er, du prøver at kopiere.

Det kan være i skriveprogrammet word.
Det kan være i et af de andre office programmer.

Det kan være på internettet

Kan du fortælle hvor på internettet altså hvilken internet-adresse

Nogle hjemmesider nægter dig adgang til at kopiere og nogle sørger for at du får det hele med.

Du må hjælpe os med at finde frem til dit problem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-07-17 09:52

Citat
der er en del som blander det det hele sammen i en pærevælling så det ikke er til at hitte hoved og hale på det der bliver skrevet somme tider morer jeg mig over at alt det som folk skriver men lidt mere serisitet ville være godt der sider mange som ikke tør spørge på den grund men der er par ting af det som jeg skal prøve
men tak til dem som er alvorlig nok til at svare så det kan bruges

Kvaliteten af de svar man får afhænger af om spørgsmålet man stiller er præcist. Jo mere præcis spørgsmål, des mere præcis kan der svares.

Generelt er dine spørgsmål meget upræcise, og der bruges meget tid på at spørge ind til hvad det egentlige problem er.

Så næste gang du stiller et spørgsmål, så tag udgangspunkt i at dem der gerne vil hjælpe dig med svar, ikke ved en skid om hvad du sidder og bøvler med.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-17 11:27

ja kan da godt være at det ikke skåret ud i pap men problemet er generelt så kan det godt være atdet er det ene andet men når du har en tekst lige meget hvad og du markere et ord og den ikke vil hvad så

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 17:17

Det kan være din mus, som allerede skrevet, dog kan det være fordi den er slidt i knapperne - prøv at tryk ekstra hårdt, og prøv at marker tekst begge veje.

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 27-07-17 07:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål