/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Genbrug harddisk
Fra : Lionje
Vist : 251 gange
100 point
Dato : 17-07-17 14:11

Min stationære PC er desværre gået i udu. Heldigvis er der ikke sket noget med harddisken, som den normalt bootede fra. Mit spørgsmål er, om jeg kan sætte denne harddisk ind i en anden PC og dermed boote fra denne og udnytte de programmer der kørte herfra. Styresystemet er Windows 7 og flere af programmerne kan kun køre herunder.
Håber I kloge hoveder kan hjælpe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 16:50

Du kan prøve, men det er ikke altid det virker efter hensigten fordi der mangler drivere til bundkort osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-17 20:26

Hvor ved du fra, at der ikke er fejl på harddisken.
Hvad er det din computer ikke vil/gør
Kan du komme ind til bios
klik på F1 eller F2 eller ESC eller DEL eller F10 eller F9 under opstart

Kan du boote op fra en CD / DVD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 20:44

Citat
Hvad er det din computer ikke vil/gør

Ups
Aner det ikke..

Citat
Heldigvis er der ikke sket noget med harddisken, som den normalt bootede fra.

Hvor osv = læs:
Citat
Hvor ved du fra, at der ikke er fejl på harddisken.
Hvad er det din computer ikke vil/gør
Kan du komme ind til bios
klik på F1 eller F2 eller ESC eller DEL eller F10 eller F9 under opstart

Kan du boote op fra en CD / DVD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-17 20:51

Jammen jammen - hvis computeren ikke starter kan man ikke umiddelbart vide hvor fejlen er.

Hvorfor jeg spørger ind til din computer er for at hjælpe og måske undgå at destruere din eksisterende win 7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 21:21

Citat
Jammen jammen

Giver dig TOTAL ret...

MEN der bliver spurgt om:
Citat
Mit spørgsmål er, om jeg kan sætte denne harddisk ind i en anden PC og dermed boote fra denne og udnytte de programmer der kørte herfra. Styresystemet er Windows 7 og flere af programmerne kan kun køre herunder.

Hvis INTET virker, kunne det ? måske være en lille ting som en sikring? i strømforsyningen/bundkort.

Hvis der er ? lys/lamper der blinker ved opstart (ude og inde på bundkort) og en anelse af en propel der blæser = så er der liv i ´kabinettet´ spørgsmåler er så bare hvorfor den ikke starter op ? dårlige ram/ for varm cpu - kan rettes i Bios og ?heksen røg vist til Skt Hans.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-07-17 09:13

.... eller blot en lille ledning der er gået løs på bundkortet til opstart.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-17 13:06

Det lykkes som regel ikke, men du kan sætte den som ekstra harddisk hvis der er en ledig port og dermed overføre filer.
Programmer skal geninstalleres, kan godt gøres med de gemte installationsfiler og evt. opgradering, men der kan blive problemer med købte licenser.