/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifte pære
Fra : thewizards
Vist : 231 gange
250 point
Dato : 08-07-17 22:01

HJÆÆÆLP

Jeg har en Citroën Xsara 1,6i 16V Family Weekend 5d, hvor jeg skal skifte pære på tågelygten i venstre side. Det er mig helt ubegribelig hvordan jeg kommer ind og skifter pæren

Jeg håber at en kan forklare mig det

Hilsen
Jappe

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-07-17 23:17

Mon ikke du kan finde noget på youtube
https://youtu.be/Vwd4_b-yIjw

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-17 10:08

Citroën , audi og visse andre har nogle modeller , hvor pæreskift er en større operation, som kan koste timers værkstedstid.
Se i instruktionsbogen, eller spørg et værksted.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-17 13:57

Og tjek lygterne bag efter, at de ikke blænder - mange tror de bare skal sættes ind og alt er ok.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-07-17 01:10

tågelygter skal blænde (hvis de ikke dæmpes af tågen)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-17 13:04

Citat
tågelygter skal blænde (hvis de ikke dæmpes af tågen)

Klart.

Men når visse mennesker skifter pærer på bil, kan det være de rykker stik og andet ud ud for at komme til, og så kan der hurtigt ændres på lyset, og tvivler på at mange gider at se efter om nærlyset blænder, når de er færdige.

Lygtefejl ser man snart på hver anden bil.

Kommentar
Fra : LeneDM

Dato : 19-09-17 11:00

Er det ikke en af de modeller, hvor man skal have nærmet hele skærmen af for at kunne skifte en pære?