/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagpap på haveskur
Fra : anne39
Vist : 276 gange
50 point
Dato : 08-07-17 10:12

Er i færd med at opføre et udhus på knapt 10 kvm. Huset skal forsynes med tagpap på 15mm krydsfinerplader, som er monteret. Huset får fælles væg med eksisterende carport. Jeg har ikke taget højde for, at på den eksisterende carport er der et tagudhæng på 60 cm, som forhindrer mig i at lægge tagpap på den del af skuret, der rager ind under udhænget, fordi der simpelthen er for lidt plads at arbejde på - der er kun 10 cm mellem overkant tag og underkant udhæng. Har forelagt problemet for STARK, der var lidt usikre på den rigtige løsning. De foreslog dog, at jeg monterede "erstatningsbly" ved navn Wakaflex på sternbrædtet på carporten og ned på tagpladen på skuret, således at der fremkom et utilgængeligt rum under udhænget. Er der nogen der kender til Wakaflex og kan anvise hvordan jeg skal gribe "operationen" an. Eller er der andre løsningsforslag. Jeg skal tilføje, at taghældningen på skuret kun er 3 grader og at jeg derfor har læst mig frem til, at jeg skal anvende en tolagsdækning med tagpap. Jeg håber jeg har beskrevet mit problem tilstrækkeligt tydeligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-17 10:33

Du kan måske få noget ud af denne anvisning:
http://www.monier.dk/fileadmin/bu-files/dk/downloads/pdf/assembling_instructions/Wakaflex_monteingsanvisning_DK_06_06_2016.pdf

Har ikke før hørt ordet "erstatningsbly", men den er god nok da man jo ikke anvender de let formbare blyplader mere til inddækninger, og vil man bruge zink skal man have fat i en bliksmed.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-07-17 08:05

Tag nogle billeder, så er det noget nemmere at 'se' det for sig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-17 15:11

Du kunne på montere tagpap (i fuld længde) på et par plader - skubbe dem helt op til kant og skrue dem fast nede fra - og så ellers lægge/brænde tagpap fast..

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-07-17 17:11

du skal bruge denne løsning

du skal have en profil du lækker ind ved ind fuge ved murstens vægge, hvorved du skær noget af mørtel væk således at profilet ligger bag ved den fuge over og fuger med silikone og lægger wakaflex under ned til paptaget (profilet sætter du fast med slagnitter der også smøres ind i silikone)
profilet du skal bruge hedder : Løskant. 10-25-75-25x2000 mm dog kan det variere til det mål du skal bruge.