/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
påklædning til jobsamtale
Fra : wmm4
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 02-07-17 13:44

hej.

Kan man komme til jobsamtale i grå- ternet- jakkesæt på et advokat kontor?

Eller virker det for smart?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-07-17 14:49

Ja, hvis du føler dig godt tilpas i det
Det grundlæggende er, at tøjet passer og harmonerer med den person, du er.

https://www.jobindex.dk/cms/faa-jobbet-med-den-rigtige-paaklaedning?lang=da

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 03-07-17 09:27

Jeg tror ikke,at det er tøjet der har den store indflydelse,men derimod at man er godt forberedt på samtalen,advokater er som regel ikke bedre klædt end andre.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-07-17 10:02

Gå ind på deres hjemmeside, der vises oftest billede af de ansatte, og du kan derved danne dig et indtryk af, hvilken tøjstil der vægtes!

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 03-07-17 10:28

Du skal møde op i den slags beklædning som de skal forvente at se dig i til dagligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-07-17 22:10

Advokater og Politikere burde holde sig til sandheden.
Bortset fra det - så har mødt mennesker der ´virkelig´ burde skræmme mennesker ud af diverse OFFENTLIGE kontorer i DK:

https://www.google.dk/search?q=ss+tattoo+face&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijpcvb8-3UAhWlFJoKHeguB4sQ_AUICigB&biw=1164&bih=530

Men som allerede skrevet mød op som de vil se dig et par gange om ugen, og tror næppe de antager folk bare fordi osv - det er diskreminering - samt andet udseende kan muligvis fremme forståelsen mellem? ikke almindelige mennesker, som trods alt også har en vis ret til? retfærdighed.

Pøj med

Godkendelse af svar
Fra : wmm4

Dato : 04-07-17 13:26

Tak for svaret trimare46.