/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer installation win 10 ?
Fra : return
Vist : 324 gange
500 point
Dato : 28-06-17 20:00

Hej

har en HP pc hvor der er win 10 på -og en hp laserjet p2055dn printer -

problemet er at jeg ikke kan finde en full software pakke til printeren men kun en universal printdriver og med den kan den kun udskrive og ikke lave f.eks duplex ved print

Har også prøvet cd romen der var med til printeren men den kan ikke installers skriver den da den åbenbart ikke understøtter win 10

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-17 20:46

Prøv denne:

https://support.hp.com/us-en/product/hp-laserjet-p2055-printer-series/3662052/model/3662058/drivers

Hos mig fandt den ud af at jeg kører win 8.1 ...............så kan du se om den kan køre win 10 ordentligt.

Bare klik på GO

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-06-17 21:21

Problemet er så bare at det kan den ikke den vil ikke lade sig installere på win 10 Så det jet jeg leder efter hvis det da findes er e. Full software pakke så printeren kan blive installeret så den kan virke over netværket og lave duplex ved print

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-06-17 21:24

Nu ved jeg ikke, hvor gammel printeren er, men nogle printere er så gamle så producenterne enten ikke kan eller vil lave drivere til ældre modeller.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 28-06-17 21:25

Den computer som skal styre udprintningen skal også have driveren installeret.
Fik du prøvet det link eller ved at det ikke virker.

https://support.hp.com/us-en/product/hp-laserjet-p2055-printer-series/3662052/model/3662058/drivers

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-06-17 21:32
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-17 00:52

Citat
ikke kan finde en full software pakke

Hvis printeren er udgået og kun virker til og med Win7/8 er det rimelig logisk at du ikke kan finde NY software.
Der findes gratis printer programmer, mange er dårlig og har ikke mange funktioner.
https://www.google.dk/search?q=free+printer+software&oq=free+printer+soft&aqs=chrome.1.69i57j0l5.11165j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=free+printer+program

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-17 20:39

Har også prøvet cd romen der var med til printeren men den kan ikke installers skriver den da den åbenbart ikke understøtter win 10 .

Men har du også prøvet funktionen " kør som " - alså køre som et ældre styresystem.med den cd der hører til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-07-17 21:50

Konklusion: Printeren er for gammel - set fra producentens side

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-07-17 11:28

Har du prøvet at højreklikke på din installations fil, og så vælge Egenskaber --> fanebladet Kompatibilitet ---> Kør programmet i Kompatibilitetstilstand for, og så vælge 'detstyresystempriterdriverenerskrevettil' ?

Det kan løse problemet

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 18-08-17 20:02

Tak for svaret Eyvind.