/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ulovlig adgang til Golf ???
Fra : myg
Vist : 267 gange
100 point
Dato : 26-06-17 23:37

Har en Golf V 1,4 2004.

Er det muligt at åbne kølerhjelmen uden at have adgang til håndtaget inde i kabinen ?

Jeg har nemlig lige opdaget, at "VW. 1,4. 16V" skiltet ovenpå det store plasticdæksel hen over motorblokken er blevet fjernet

Jeg nægter at tro, at det kan være "faldet af", raslet ned på bundskjoldet og videre hen under motoren og tabt, uden jeg har bemærket det.
Det er vist det eneste, der mangler, så måske har Polsk Autoimport været omkring ???
Der er jo alarm i selve bilen, men måske skulle den udvides til at omfatte motorhjelmen også

Det er fa... groft - har tidligere fået stjålet den bagerste nummerplade samme sted, hvor der færdes mennesker jævnligt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-17 23:54

Citat
Er det muligt at åbne kølerhjelmen uden at have adgang til håndtaget inde i kabinen ?

Det vil være som at kastrere en myg, med boksehandsker på.

Jeg tror snarere de har lammet elektronikken, på een eller anden måde. Når de kan stjæle moderne biler, med startspærre, er intet, desværre, umuligt. Fjernbetjent låse, klarer de også i en håndvending.

M.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-06-17 02:45

Hvis man kender modellen, kan det vel gøres med et tildannet fladjern, men så ville man vel fjerne lidt mere, når man nu var i gang.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-06-17 07:19

Har selv haft flere Golf'er, og dørlåsene er virkelig noget skrammel.
De kan stort set åbnes med en rød pølse, og det er derfor nemt at komme ind og hive i alle håndtag

Har flere gange været ved at komme op i det røde felt ved et lokalt supermarked, da jeg observerede en dame der var ved at læsse sine varer ind i min bil, men hun havde da bare taget fejl af min og hendes bil, og hun opdagede det squ ikke , da hendes nøgle passede i min bil
Dette er sket et par gange!

Nøglen kunne dog ikke starte den, hvilket vi prøvede!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-17 08:23

Citat
da jeg observerede en dame der var ved at læsse sine varer ind i min bil,

I sidste uge var jeg ude for det samme, hun blev ret forskrækket da hun opdagede at jeg sad derinde.
Kan ikke huske hvorfor jeg havde låst bagdøren op.
Sådan noget kommer man ud for når man har en standard sølvfarvet lille riskoger ......... sommetider kan jeg sgu heller ikke finde min når en stor P-plads er fyldt op

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-06-17 08:24

Og du er sikker på, at det ikke er hele motoren de har skiftet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-17 10:57

Jeg vil da gerne irettesætte mig selv.
Citat
Det vil være som at kastrere en myg, med boksehandsker på.

Jeg tror da sagtens et værksted kan åbne motorhjelmen, selvom kablet er defekt.
I mine gamle Kadett B og C, kunne man næsten sidde ved siden af motoren. I dag er bilerne mere tætpakket.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-17 12:54

Citat
skiltet ovenpå det store plasticdæksel

Tror nok det kan løsne sig.
Og havde ´de´ haft adgang til motor? havde de sikkert ikke bare taget et skilt, og har det været en med ´nag´ til dig havde de sikkert lavet en masse andet.
Citat
Og du er sikker på, at det ikke er hele motoren de har skiftet

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-06-17 13:58

Hvis det er hele motoren, der er skiftet, burde de have sat en 1,6 i, for så vil jeg ikke sige noget til det manglende skilt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-17 14:24

Har før mistet ting og sager på værksteder, så det kunne være en mulighed.
Men hvis du selv tjekker motorrummet og skiltet var der? det kunne være en mus der var blevet forelsket i det.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-06-17 21:37

Der har været mus/rotter i motorrummet når den har holdt på arbejdet, men at de ligefrem skulle kunne stjæle skiltet tvivler jeg nu på.
Jeg har bare fjernet det tørre rundstykker/brød, når jeg har fundet det i motorrummet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-17 22:58

Citat
men at de ligefrem skulle kunne stjæle skiltet tvivler jeg nu på
Citat
Indsæt dit citat her

Det kunne være et egern/ eller en Enhjørring? - lidt til fantasien og flere af slagsen ude i siden:
https://www.youtube.com/watch?v=xMYIWAcB-yo