/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Privat udrykning
Fra : mig-selv
Vist : 292 gange
50 point
Dato : 21-06-17 21:06

Ser til tider biler med en hvid klud på antennen, har den en ´dybere´ mening?

Man må jo godt køre privat ambulance hvis og såfremt = men dem der så kører med klud, er det for at kunne sige at de kørte ´privat´ i tilfælde af en fartbøde?
De skal trods alt anmelde en sådan kørsel til politi, hvilket de sikkert ikke gør.
Har selv kørt ´udrykning` en barn der røg ud af bæretaske med hovedet i beton, men dengang var der ikke tid til at finde en hvid klud frem, så fuld knald gennem byen (1975) - jeg anmeldte det heller ikke, der var så meget andet at tænke på.

https://www.google.dk/search?q=orivat+n%C3%B8dk%C3%B8rsel&oq=orivat+n%C3%B8dk%C3%B8rsel&aqs=chrome..69i57.11847j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=privat+n%C3%B8dk%C3%B8rsel

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-17 22:06

Det er vist tradition med den klud på antennen en handelsaftale er afsluttet. (giftemål tror jeg)

Ved nødkørsel må du ikke køre uforsvarligt................ellers ender det også bare med en masse ekstra nødkørsler.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-06-17 23:12

Da jeg for 52 år siden tog kørekort, hed det sig at en viskestykke eller lignende i klemme i en oprullet rude bar lovligt, men det kunne jo være lavet om uden min opmærksomhed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 22-06-17 02:03

Jeg har kørt 2 gange, begge gange med en stofble i hver fordør.
Har begge gange anmeldt og er blevet mødt med forståelse.
Sidste gang fik jeg også at vide at knægten var blevet kørt videre med udrykning til et andet hospital.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-06-17 09:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-17 15:18

Citat
Det er vist tradition med den klud på antennen en handelsaftale er afsluttet. (giftemål tror jeg)

Tja hvorfor ikke, en bil kan vel også kaldes et familie medlem, og til tider dyrere end samme.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-17 20:13

Citat
ellers ender det også bare med en masse ekstra nødkørsler