/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV-kanaler byttes rundt
Fra : 285
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 13-06-17 09:16

Davs!

Jeg har et 7 år gammelt Panasonic TX-P42X10Y, som jeg er meget tilfreds med, men nu er det helt umotiveret begyndt at bytte rundt på mine indkodede kanaler, når jeg tænder det for at se lidt morgen-TV. Jeg må så møjsommeligt ændre kanalerne tilbage til de ønskede numre. Når jeg tænder fjernsynet om aftenen er der ikke byttet noget rundt, men om morgenen er den så gal igen.

Jeg har lavet flere ny-søgninger af hele min programflade, men det ændrer ikke noget. Hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-17 10:25

Sommetider er det udbyderen som uden varsel bytter rundt i pakken, skærmen laver så en reste da den ikke kan finde ud af det.
Jeg får en mail et par gange hvert år fra YouSee amhandlende at man bør foretage en ny kanalsøgning nu og da.
Dit fjernsyn er faktisk af "ældre model" hvilket nogle vil nævne, men det har MPEG 4 hvad ikke mange fra den generation havde, mange måtte skifte deres ellers nyere skærm ud da man overgik til den signaltype.
"HD-Ready" som det er ifølge specifikationerne er dog forældet, ved skift kan du se en væsentlig billedforbedring, også selv på et 40" TV som jeg købte for sølle kr 3150 for 3 uger siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-06-17 11:21

Citat
Jeg har lavet flere ny-søgninger af hele min programflade, men det ændrer ikke noget. Hvad kan jeg gøre?

Før jeg fik fladskærms/ også mit nuværende, tv var der på mit tv en knap? der skulle trykkes på for at gemme indstillingerne, så måske?? ellers kan funktionen være gået en tur eller måske der sidder et backup batteri - men tv skulle vel nok huske når det står med strøm på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-06-17 17:47

Prøv at kigge i menuen om der er noget med Auto-update af kanaler, det er der på nogle tv!

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 12-07-17 08:11

Tak for svaret LuffeA. Du løste ikke problemet, men var dén, der viste mest initiativ...

Tjah, det tog altså en hel måned, inden en specialist opdagede, at den automatiske kanalnummerering af mystiske grunde var slået til, hvilket betød, at kanalnumrene hver morgen vendte tilbage til udbyderens kanalnumre.