/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pasword ved åbning af win 10.
Fra : cccf
Vist : 217 gange
50 point
Dato : 12-06-17 09:20

Hvordan slår man sit pasword fra når man skal ind i win 10. ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-06-17 09:23

nede ved luppen skriver du netplwiz der kan du slå det fra

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-17 11:21

Her er hvordan jeg gjorde, efter en ny installation af Windows, fordi jeg havde gemt koden
Min Win 10 ver. er 1511. Måske er din lidt anderledes sat op.

Citat
Adgangskode til at åbne PC: Fjern. Skriv: netplwiz > Fjern flueben ved "brugere skal angive brugernavn og kodeord"
> Klik Anvend, og skriv din kodeord to gange i det nye vindue. Klik anvend og OK.
Også nødvendig: Kontrolpanel > Hardware og lyd > Strømstyring
> Til V: Vælg hvad tænd/sluk-knapperne gør. Nederst fjern flueben ved "Lås".
---------------------------------------------------
Logon / Lukkeindstillinger: (Bl.a. fjerne åbningspassword) > Skriv i Søg "Kontobillede" > Til V "Indstilling for logon".

M.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 12-06-17 11:39

Når du er på Skrivebordet taster du
WIN-logo+R så åbner Kør boksen, her skriver du netplwiz i feltet Åbn: og klikker OK

Nu åbner Brugerkonti vinduet, her skal du fjerne markeringen i
Brugere skal indtaste et brugernavn og en adgangskode for at bruge denne computer
og klikke på dit brugernavn og så klikke OK

Nu får du en prompt, hvor du skal indtaste adgangskoden for brugernavnet.
Indtast adgangskoden, og bekræft adgangskoden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-17 12:02

Citat
fordi jeg havde gemt koden

fordi jeg havde glemt koden.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-17 19:53

Og gem nu koden for du kan få brug for den.............................