/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Buskrydder med motorsavsklinge søges
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 30-05-17 21:21

Jeg er på jagt efter en busk-rydder som kan skære buske ned med i hedeområder - ca. 3-6 cm grene. Tidligere har jeg lejet en Honda 435 med en ca. 25 cm motorsavsklinge, men det er bøvlet at leje - og dyrt at købe noget selv tilsvarende (6-8.000 kr). Typisk bruger jeg den nogle få gange om året x 2 timer .

Men kan man få noget brugt grej som som kan holde - og som man kan få med en motorsavsklinge - det behøver ikke at være mærkevare.

Problemet er at det meste som man kan finde på den blå avis er græstrimmere - og typisk noget uden motorsavsklinge.

Nogen ideer til mere kraftigt grej som man kan købe for en rimelig penge ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 08:47

Gå ind på fabrikantens hjemmeside, der kan du købe en savklinge/ eller brug en fra H Nyborg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 08:50

NB ved ikke om der på visse maskiner er specielle ´not´ der skal passe sammen, på min er det bare at sætte en anden klinge på.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-05-17 09:56

En mulighed kunne også være https://yepti.dk/kategori/vrktj

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:01

Savklinge..
https://www.google.dk/search?q=motorsavsklinge&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB4rDKgZvUAhXKNJoKHdXUDBQQ_AUICigB&biw=1280&bih=610#tbm=isch&q=buskrydder+savsklinge

Min er med 4 tænder og tager det meste - dog skal man stå og lege med de største af ´stupperne´.
Ellers har jeg købt en ´Machete´ og hugger dem ned, faktisk nemmere og hurtigere, og så får plæneklipperen lov til at klare resten over et par omgange. og ingen problemer bare alt er ny slebet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:05
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-17 23:06

Citat
Eller en ´gammeldaws´ Lyg Le:

Lyng Le ? tastefejl er moderne nu til dags.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-17 19:18

Gå til din lokale motorsavs forhandler, som også sælger brugt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-17 23:15

Hvis du kan bruge EL - så har jeg en sådan til salg for 250 brugt en times tid.
Den viste er Benzin, men ellers samme Specs:
https://www.jemogfix.dk/garden-buskryddergraestrimmer/2110/9039894/

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-06-17 07:35

Ja, det nemmeste er nogen gange at gå til en fysisk forhandler, det vil jeg prøve denne gang.

På nettet kan jeg at både Bilka og Lyngby Teknik har stort udvalg af buskryddere - og mon ikke også de har noget brugt.

Så kan jeg også se varen før jeg køber !

Alt det internet salg....hmmm....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-17 10:39

Skovfolket har et fysisk sted, hvor de hurtigt kan hente reservedele eller få motorsaven repareret.
Og disse steder plejer at være til at handle med, også når der købes brugt.
Jeg er desværre ikke kendt i området.

Måske et sådant sted
http://www.fredensborgskovhave.dk/brugtsalg.aspx

http://www.mcenter.dk/kort.html#