/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Rykkergebyr fra boligselskab
Fra : webgun
Vist : 282 gange
100 point
Dato : 26-05-17 02:23

Jeg er desværre kommet en måned efter med husleje, det er et almennyttigt selvskab. Nu har jeg så fået en regning hvor de kræver rykkergebyr på intet mindre end 558kr, hvad sker der, er det rimeligt?.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-05-17 03:47

Ja, og det står - formentligt - også i de papirer, du har underskrevet, eller der henvises til et sted, hvor du kan se de nyeste satser.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-05-17 06:19

Det har de lov til. Det står i lejeloven.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-17 08:19

Påkravsgebyr (LL § 93, stk. 2)   kr. 279 pr. gang

https://www.familieadvokaten.dk/Emner/736.html

http://www.e-pages.dk/advodan/105/html5/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-17 09:29

Forslå dem en afdragsordning, kreditorer bliver næsten altid i godt humør når man er først ude med et forslag.
Når folk er i uføre økonomisk er der mange gange flere år til at de lige kan klare en ekstra udgift på flere tusinde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-17 01:28

Citat
558kr,

Sikker på du ikke er 2 mdr bagud? beløbet stemmer da med
Citat
Påkravsgebyr (LL § 93, stk. 2) kr. 279 pr. gang

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-17 06:52

Citat
Sikker på du ikke er 2 mdr bagud?

Ikke betalt for en måned, næste måned og efterfølgende bliver betalt rettidiigt.
Men boligselskabet sender stadig rykkere for den ene måned.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-17 10:57

Jeg mener rykkergebyrer, har nået et uanstændig højt niveau. Tror selskaberne ligefrem kalkulerer med denne ekstra fortjeneste. Det kan jo ikke koste et, to, eller tre hundrede kr. at sende en e-mail.

Tilbage i 70`erne byggede vi nyt hus. Passede job, og arbejdede på huset i fritiden. Børn skulle jo også passes. Så rudekuvertene måtte lige vente, til man fik tid.

Pludseligt lå der en fra en advokat: Een af de første terminer, havde overskredet betalingsfristen.
Jeg måtte ud til ham, at betale beløbet, samt tror jeg ca. 350 kr. ekstra som straf.

Mig selv sagde jeg, det skal aldrig ske mere. Aldrig har jeg fået så lidt, for så meget. (Vel nærmest en dagløn dengang). Siden har vi haft betalingsservice, der sammen med Netbank, er
virkelig gode "værktøjer".

M.