/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB udtag
Fra : Kathydora
Vist : 229 gange
100 point
Dato : 16-05-17 14:06

Hvad kan der være galt med min computer,når de to USB og Sd udtag på front computeren ikke virker. USb bag på virker ok. Hjælp:)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-05-17 14:22

Gå ind i enhedshåndtering, og slet usb drevene, og genstart pc, så kommer de igen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-05-17 14:37

Citat
Hvad kan der være galt med min computer,når de to USB og Sd udtag på front computeren ikke virker. USb bag på virker ok. Hjælp:)

Det kunne tænkes der ikke er noget inden for, men det blot er "snydehuller"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-17 16:57

Hvis computeren er ny så ind med den..

Jeg købte fornylig en mini stationær Acer hvor HDMI porten var dækket af plast som ikke kunne fjernes, men der sad en anden et andet sted.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-17 18:57

Citat
udtag på front computeren ikke virker.

Hvis der er lys i dem, så skulle de være tilsluttet bundkortet, hvis ikke er det mærkeligt, da det kun er et kabel der skal tilsluttes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-17 19:32

Er det USB 2 eller 3 porte?

Det er 2 forskellige standarder som oftest ses delt mellem for- og bagside af pc'en.

Ps. USB 3 kendes på den blå farve indvendig:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-17 21:28

Mine USB3 memorystck virker fint i mine computere som kun har USB2

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-05-17 21:34

Ja, med USB2 hastighed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-17 22:00

Bille 1948
Virker eller ikke virker.........................USB3 virker i USB2 port.

Men som Alka nævner i starten - den har måske tabt en driver eller fået sig en forkert.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-05-17 10:32

Nogle PC modeller kan man slå porte fra i BIOS for at spare strøm, dette kan være grunden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-17 11:13

Citat
den har måske tabt en driver eller fået sig en forkert

"Forkert" driver er næsten umuligt da den ligger i Windows installationen, jeg er dog ikke klar over om USB 3 var i Windows 7 eller 8 da jeg gik næsten direkte fra XP til 10.

En kendt kur er at fjerne driveren i enhedshåndteringen og genstarte computeren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-17 08:52

På min ASUS stationære computer er der ledninger som fører fra 'forside' USB stikkene til bundkortet. 'Bagside' USB stikkene er fastmonteret (loddet) på bundkortet. Tjek om ledningføringen fra 'forside' stikkene er korrekt monteret. Dvs. forbundet til bundkortet via ledninger.

</MOLOKYLE>