/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Påkrav - boliglejemål
Fra : mooseinc
Vist : 247 gange
100 point
Dato : 22-04-17 22:59

Hej. Jeg har lige modtaget et påkrav fra min udlejer, om at jeg ikke har betalt en mdrs husleje.

Jeg har bevis for at have betalt penge til hans konto, via netbank overførsel, for den omtalte måned.

Af påkravet fremgår at jeg har 14 dage til at betale lejen, eller ophæves lejemålet uden varsel, plus at de vil indberette til inkasso indenfor 10 dage.

Jeg har aldrig misset nogen indbetalinger før og har aldrig før fået en notits om at noget var i vejen, hvilket vil sige at jeg aldrig har misligeholdt noget.

Udlejer har ingen kontakt information og gemmer sig bag et holding-selskab med flere under-firmaer uden andet end én samlet fysisk adresse, som kun har adresse uden telefonnummer eller andet. Det vil sige jeg kan ikke ringe og få en snak med dem.

Jeg fandt denne information:
https://www.familieadvokaten.dk/Emner/755.html

Her skriver de at jeg ikke kan blive smidt ud, uden først at have fået "det gule kort", og jeg har aldrig hørt et pip om at jeg har gjort noget forkert eller været mangelfuld i forhold til min lejekontrakt.

Hvem henvender jeg mig til? Hvordan får jeg kontakt til en person der gemmer sig bag et holding firma. Er det direkte til familieadvokaten med sagen?

Firmaet hedder Projektejendomme Aps, Marskvej 27, 4700 Næstved

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-17 23:07

Citat
uden først at have fået "det gule kort",

Det har du modtaget nu - at han ikke tjekker sine modtagne penge er hans problem.

Men måske en måde at få dig til at betale EXTRA eller flytte i utide.
Citat
holding-selskab med flere under-firmaer

Det skulle du måske have undersøgt får du flyttede ind.
I gamle dage ? handlede man ikke før man gav håndtryk, men mennesker har så pokkers travlt at de snart glemmer at snakke i MOBIL..
Men snak med din Bank som forhåbentlig har betalt tiden, og få dem til at sende et ANBEFALET brev til udlejer = med svar tilbage ØNSKES.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-04-17 00:04

PÅ DIN LEJEKONTRAKT STÅR DER HVOR DIN HUSLEJE SKAL INDBETALES.

FÅ DIN BANK TIL AT GIVE DIG EN KVITTERING PÅ, AT DER ER BETALT TIL DET KONTONR. DER STÅR PÅ LEJEKONTRAKTEN.

SEND SÅ DENNE KVITTERING TIL DIN UDLEJER, DEN ADR. STÅR OGSÅ PÅ DIN LEJEKONTRAKT.
HUSK AT SENDE DEN ANBEFALET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-04-17 00:09

TJEK DIN NETBANK IGEN, OM DET VIRKELIG ER DET RIGTIGE KONTONR. HUSLEJEN ER
INDSAT PÅ.
BARE ET ENKELT TAL ER FORKERT GÅR DET GALT.

HVIS DET ER FORKERT, KAN DU NÅ AT SENDE IGEN INDEN 14 DAGE, EFTER DU HAR MODTAGET
PÅKRAVET.
HVIS DET ER FORKERT OG DU SKAL SENDE IGEN, SÅ HUSK OGSÅ AT BETALE PÅKRAVSGEBYRET,
ELLERS KAN HAN SMIDE DIG UD FOR IKKE AT HAVDE BETALT DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-04-17 06:58
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-04-17 09:51

Citat
Udlejer har ingen kontakt information og gemmer sig bag et holding-selskab med flere under-firmaer uden andet end én samlet fysisk adresse, som kun har adresse uden telefonnummer eller andet. Det vil sige jeg kan ikke ringe og få en snak med dem.

Hvad gør du så hvis der en dag er noget der ikke virker i din bolig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-17 10:22

Det er noget rod at bruge netbank overførslel til husleje.
det burde i det mindste være en betalingskort indbetaling.
Det sidste er den slags, som i gamle dage var girokort.
Når man betaler med bankoverførsel , er der ikke en ordentlig kvittering, og hvis man glemmer, eller skriver forkert med hvilken lejlighed det er for, kan det nemt gå galt i administrationen.
skriv nu et almindeligt brev til dem og læg en uskrift fra banken af den på gældende oberførsel ved. så hører du vel fra dem.