/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Media player
Fra : swarn
Vist : 191 gange
300 point
Dato : 15-04-17 12:40

Jeg har VLC media player og Windows Media Player på min maskine og hver gang jeg spiller en film og vil spole frem/tilbage så bliver der en bunke forstyrrelser og slør og der går nogle sek. før filmen er klar igen.

Er der en bedre afspiller jeg kan hente på nettet og som er gratis som ikke driller mig på den måde?

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-17 13:46

Prøv med en defragtmentering først, og luk alle ikke nødvendige programmer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-04-17 15:08

Til tedd

Hvor er det lige man ser hvad det er for nogle programmer der køre, og hvad er nødvendige programmer?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-04-17 15:11

Til tedd

Der skal stå unødvendige programmer?
Du kan godt nok se det går godt ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-17 15:38

Hvis du skriver msconfig i søgefeltet kan du se hvilken programmer PCen starter op med. Mange af dem er unødvendige og sløver bare din pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 01:06

Citat
bedre afspiller jeg kan hente på nettet og som er gratis

Nu er det internet hastigheden der afgør hastigheden/ kvaliteten på det der bliver afspillet på din pc.
Så måske du skulle nævne siden du afspiller på.
Citat
vil spole frem/tilbage så bliver der en bunke forstyrrelser og slør og der går nogle sek. før filmen er klar igen.

Stadig noget med net-hastighed at gøre - hvis du får det vist i 4K eller fuld HD så skal du virkelig have en god netforbindelse - men alle? live media afspillere kan du nedsætte kvaliteten til ?? 720P eller mindre, så burde det vises uden problemer....

Citat
hver gang jeg spiller en film og vil spole frem/tilbage

Det læste jeg så IKKE - du kan under Media Player / Funkrioner/ Indstillinger/ YDEEVNE ændre på BUFFER størrelsen.
MEN IGEN, hvilken kvalitet er filmene på ? er det lige opstået osv.

Sidder selv og redigerer film iK med Framerate på 90, og der er min ellers hurtige PC langsom - eller nærmere programmet jeg bruger.

Prøv at se under egenskaber for dit klip/ film - der burde stå alt om Codecs osv
Det sidste nye MP4? kan ikke lige huske? men er det 265 eller 264 så kan du hurtig få problemer:
https://www.google.dk/search?q=265&oq=265&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=codec+h.265+vs+h.264
Ellers kan du hente et godt INFO program her - ligger sig H-Klik menuen:
https://mediaarea.net/da/MediaInfo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 01:07

Dette er bedre end de fleste:
http://www.smplayer.info/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 01:12

Citat
Ellers kan du hente et godt INFO program her - ligger sig H-Klik menuen:
https://mediaarea.net/da/MediaInfo

Har du KLite Codecs pakken, burde programmet ligge i KLite mappen i START/ alle programmer/ TOOLS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-17 01:16

Og en SIDSTE fra mig:
Hvis film ligger på andet drev/ USB/ DVD kan det også være grunden = langsom DATA overførelse.