/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvilken højtaler
Fra : vivian67
Vist : 313 gange
50 point
Dato : 28-03-17 17:04

Jeg har fået en sonos play1 højtaler til at afspille musik fra min tlf og iPad. I butikken anbefalede de denne. men den kan ikke afspille spotyfy uden Premium abonnement. Hvilken højtaler vil du anbefale der kan det i ca samme prisleje 1500-2000

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-03-17 21:55

Hej.... Hvis du allerede har et hifi anlæg med højtaler kan du bare afspille din musik gennem/via din computer.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 25 point
Dato : 29-03-17 03:16

Nu er det ikke højtaleren der bestemmer hvad den kan spille men der imod det program/app som telefonen nu har ( spotify basic Programet giver ikke lov til at spille direkte til denne type højtaler )

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 29-03-17 19:02

Jeg har ikke et hi-fi anlæg.

Nogen siger hvis man køber en bluotudie højtaler så kan man godt bruge spotyfi er det korrekt?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-03-17 23:10

Hi-fi er et udtryk fra tresserne, bruges ikke mere.
Philipe har /havde rettighederne til varemærket og bagvedliggende teknik, og tog sig klart betalt når konkurrenter lavede det samme......med grundlæggende dele fra Philips alt i kredsløb , højttalere m.m. skulle mærkes, og var mest på produkter til en prids på + 2000 lr, jeg hade også et par anlæg, B&O + en riskoger.høttalerne var dog det svageste led og her stod japanerne langt tilbage selv om de lavede ret gode forstærkere.
Nå, det hele blev overhalet op gennem firserne af billigt "skrammel", også fra Fjernøsten, B& og slog sig sammen med Grundig og Philips og forsøgte at sane markedet tilbage, men løbet var kørt, og B&O skiftede design til det ekstremt grimme og til priser vor det IKKE var musik, men prestige.
Nu er de kommet med små højttalere, smarte og trådløse, men ikkemeget kan slå mit ældre 5.1 Bose, dog er min reciever kaputski,men iløbet af nogle dage køber jeg en ny surround forstærker,man får den i nakken til 2195.
Dog har jeg et 2.1 Altec Lansing til computeren med 3 højttalere i hver satellit, DET spytter ren kraft ud

Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 06-04-17 14:35

Tak for svaret rotw.