/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
arbejdsskade/Erstatning fra arbejdsgiver
Fra : ThomasEp
Vist : 212 gange
45 point
Dato : 26-03-17 10:31

Hej.

Jeg fik desværre mast det yderste led af på 4. finger d. 9 november 2015.
Det var i arbejdstiden det skete og maskinen som jeg brugte var ikke sikkerhedsmæssig korrekt udstyret, samt at der var lavet en konstruktiv ændring i tidernes morgen.
det er afgjort som en arbejdsskade, alt er meldt som det skal osv.

Efterfølgende er det pågældende firma blevet anmeldt til arbejdstilsynet og har fået brev herom. Der står at jeg kan søge om erstatning og at jeg skal kontakte aes ang. dette!

Kan jeg gøre krav på erstatning fra det pågældende firma?

Thomas

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-03-17 13:27

Du er selvfølgelig medlem af et LO-forbund, og lader din afdeling af fagforeningen køre din sag!
MV2

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-03-17 19:22

Selvfølgelige kan du gøre krav på erstatning, ud fra den méngrad du har påført dig, uanset omstændighederne. Så i sted for at spørge her på Kandu, skulle du måske heller bruge din tid på at henvende dig til relevante myndighed, så som Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, din fagforening og høre nærmer herom.

Det er derfor man er medlem af en fagforening, som i disse sager bistår én med rådgivende, konsulenter, jurister og advokater m.m

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-03-17 09:53

Vil det sig, at skaden IKKE ER anmeldt til arbejdsgiverens forsikringsselskab?

Du kan læse om det her:

http://di.dk/Personale/Arbejdsmiljoe/Arbejdsskader/Pages/anmeldelse%20af%20arbejdsskader.aspx

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-03-17 11:10

Er du ikke lidt sent ude?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-17 06:31

Korrekt. Arbejdsskader skal anmeldes til arbejdsgiver (..øjeblikligt), som hurtigst muligt skal sørge for at sagen sendes til rette myndighed. Sker dette ikke? Så griber man knoglen og ringer fagforeningen op ..pronto! Sørg også for dokumentation i form af en lægeerklæring på skaden, når du bliver behandlet i sundhedsvæsnet.

</MOLOKYLE>