/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Montagelim?
Fra : mig-selv
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 18-03-17 22:24

Eller andet der kan holde en gipsplade (80x120x12?) fast på et loft der består af eternit - vægten kender jeg ikke lige, men helt lette er de ikke/ men billige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 22:25

NB Skruer er udelukket.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-17 23:09

Du skal nok anskaffe eller låne et par eller fire af de bukke, man bruger til loftplademontage og så få fat i en god montagelim. Og så skal du sikre dig, at eternitpladernes overfladebehandling sidder fast, så du ikke får det ned i hovedet igen. Setlimen tager noget tid om at sætte sig, så det bliver en langsommelig affære. Læs brugsanvisningen på patronen.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-03-17 04:13

Mon ikke denne montagelim kan klare jobbet på ca, 3 kg, med lidt hjælp fra et par lægter/bræder som understøtte indtil limen har sat sig. Husk inden opsætningen, at du får rengjort eternitten inden opsætning, da lim ikke binder så godt på skidt.

http://www.jemogfix.dk/lim__1968/pattex-montagelim-300-ml_9028465
Info:
http://www.pattex.dk/gor-det-selv/produkter/no-more-nails/no-more-nails-original.html

McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-17 18:40

Citat
Setlimen tager noget tid om at sætte sig, så det bliver en langsommelig affære.

Den så jeg ikke lige komme - øv.
Så må jeg finde en anden løsning.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-17 18:40

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-17 23:50

Hurtig tørrende ´fliseklæb/ fugemasse´ virker efter hensigten - skal påføres begge overflader og ellers trykkes på plads.