/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Estatning
Fra : grokraft
Vist : 244 gange
15 point
Dato : 12-03-17 07:52

Hej

De sad henne ved kommunen 3 personer den ene umyndig.
personen ved kommunen sagde så i samtalen ordene "i er sindsyge"
Kan man ikke kræve erstatning for det. Det er ret vildt syntes jeg at de kan fine på det.
Jeg syntes den umyndig som ikke ved hvad der foregår har krav på det.
Hvad syntes i er der en fagperson derude der kan give råd?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-03-17 08:03

Det får du vist svært ved at bevise, så det bør du nok glemme alt om...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-03-17 08:08

Måske der er noget om snakken hvis man kan komme i tanke om at søge erstatning i sådan et tilfælde

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-17 10:32

Tænker det samme som "netop". Historien fortæller jo ikke noget om, hvad der er sagt til bemeldte person, i første omgang. Mange "klienter" har mildt sagt, en noget grov sprogbrug.

Mange sagsbehandlere, bliver svinet til, i tide og utide. Folk tror fejlagtig, at det er dem der sidder på pengekassen.

Erstatning??? Lugt af penge.

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-17 11:40

Erstatning for hvad? Hvilket tab har du lidt? Injurierende udtalelser?

Civilt søgsmål. Du har bevisbyrden, så du få næppe noget ud af det ud over omkostninger.

En anden ting er, at pgl. personen ved kommunen, nok ikke er særlig intelligent - det vidner ordsproget om.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-03-17 13:23

Hvis jeg skulle søge erstatning, for hver gang jeg blev svinet til af utilfredse kunder i hverdagen, var jeg multimillionær i dag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-03-17 09:02

Citat
Civilt søgsmål. Du har bevisbyrden, så du få næppe noget ud af det ud over omkostninger.

Lige præcis.

Citat
De sad henne ved kommunen 3 personer den ene umyndig.
personen ved kommunen sagde så i samtalen ordene "i er sindsyge"

Så du kan starte med, at sende en mail til vedkommende og bede ham/hende bekræfte, at vedkommende udtalte "i er sindssyge".

(Det tror jeg så ikke, at du får noget ud af).

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-03-17 09:04

Din korte fortælling giver os desværre ikke indblik i det skete!
Det lyder også, som om du okke har været til stede, og heller ikke ved hvad der er foregået!
Men du har ret, enhver bør behandles med respekt!
Erstatning i form af pænere ordbrug kunne da være ønskeligt!
Men vi aner ikke, hvordan det er blevet fremsagt?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 15-03-17 20:55

Jeg tror ikke kan kan få erstatning, hvis vil var i USA ville det nok kunne lade sig gør.