/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
centos 7 med vsftpd
Fra : webnoob
Vist : 164 gange
200 point
Dato : 11-03-17 14:09

Hvid der er nogen herinde der er skarp til Linux, så kig lige på det her spørgsmål
https://www.centos.org/forums/viewtopic.php?f=48&t=61688 og se om I har et bud.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-17 15:25

Jeg plejer at installere webmin på mine servere. så kan jeg selv bestemme hvem der har adgang til hvad. jeg har også en synology nasserver her går det næsten af sig selv. Webmin er ensærlig webserver der kører fint sammen med andre servere på sammemaskine tilgås så bare på port 10000.
Her kan du oprette brugere og grupper og give forskellige rettigheder tij disse. sikre dine foldere med htaccess. så kun en bruger får adgang.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-17 17:04

Super, men det besvare ikke mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-17 15:21

Problemet er løst.
Jeg har oprettet en ny bruger med useradd. Brugt chown til at give min nye bruger ejerskab på mappen /var/www/html/. Så har jeg ændret home directory på min bruger med usermod -d /var/www/html/ brugernavnet og til sidst har jeg slettet brugerens gamle home directory med rm /home/brugernavn/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-17 15:22

Og da jeg ikke har fået noget hjælp fra nogen herinde så tillader jeg mig at annullere spørgsmålet.

Annuller spørgsmålet
Fra : webnoob

Dato : 13-03-17 15:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål