/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
filikoner win 10
Fra : johnnyBP
Vist : 166 gange
100 point
Dato : 07-03-17 12:50

I egenskaber for en fil eller direktorie, kan man skifte ikonet. Jeg har i forbindelse med indspilning af mine gamle LP'er oprettet et bibliotek med iconer for hver lp og det virker fint - I filvisning "ekstra store ikoner" kan jeg fint se pladeomslaget så det virker ligesom når man bladrer i en stak plader.
Mit problem er, at når jeg tilgår harddisken fra en anden pc på mit hjemmenetværk, kan jeg ikke længere se de rigtige ikoner - kun windows standard gule firkanter.
Hver lp har sit eget bibliotek heri finder jeg "Desktop.ini", som indeholder oplysning om filikonet f.eks:
[.ShellClassInfo]
IconResource=P:\MusAk\Collections Rock\Elvis Presley\ICO\LSP 3643.ico,0
[ViewState]
Mode=
Vid=
FolderType=Pictures
Men de oplysninger bliver ikke brugt når jer jeg åbner biblioteket fra mit hjemmenetværk.
P: er en ekstern USB harddisk, hvor mit pladebibliotek også ligger bare i en anden sti.
Hvorfor virker det ikke på netværket ? og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke.
Hele P: disken er sat op som "delt" og kan vælges og ses i stifinder under netværk på alle de computere der er tilsluttet netværket.
Det er meningen at tilkoble harddisken "P:" til min router (NAS) når jeg er blevet færdig.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-17 12:59

Formentligt fordi det skrives i registreringsdatabasen på den PC hvorpå du laver det!!

Så står det jo ikke i registreringsdatabasen på de andre PCére.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-03-17 13:55

Jeg mener det forholder sig sådan her:
Når du får vist filer i en mappe, oprettes der Thumpnails, af billederne til visning, disse ligger på den lokale disk, og vil derfor ikke kunne ses på en ande maskine.
Hvis du har thumpnails slået til på maskine 2, vil den oprette thumpnails på denne maskine, men det vil typisk kun være for billedfiler, da der i en lydfil ikke ligger noget billedinformation der kan vises.
Det er lidt det samme for mapper, vil jeg tro, dog uden at være sikker.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-17 14:38

Jeg takker for jeres indsats, men jeg tror at jeg fandt fejlen selv. Rodfilen i musikbiblioteket viste sig at være skrivebeskyttet når jeg tilgik den fra hjemmenetværket. Ved at fjerne skrivebekyttelsen kom det til at virke. Men jeg fatter ikke en dyt af hvorfor.
Så ingen points dennegang - Jeg kan desværre ikke dele dem mellem jer.
Brassovitski: De thumbnails (ikoner) jeg bruge har jeg fået ved at skanne albummets forside til jpg, og så benytte et program på nettet til at få lavet rigtige ico filer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-17 14:40

Så giv en af os point, da du alligevel er fraskrevet dem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-03-17 14:56

Går pointene ikke tilbage når man annullerer spærgsmålet?
Jeg har ikke noget at bruge dem til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-17 15:02

Nej, de er tabt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-17 15:46

De point går tilbage hvis der ikke er nogen kommentarer når der anulleres.
Du burde kunne accepter dig selv, men det kan man heller ikke.

Ps. Jeg bruger heller ikke de point til noget.

Annuller spørgsmålet
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-17 15:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål