/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Sur mave - konstruktive løsningsforslag
Fra : boyelauritzen
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 06-03-17 10:30

Efter at have boet på Generator Hostel og spist i Hamburg har jeg været generet af sure opstød – sur mave - nu i 3 uger.

Uden at vide hvorfor, men inspireret af bogen ”Tarm med charme”, kunne jeg gætte på at det skylde, at jeg har pådraget mig andre gær celler eller bakterie flora i mave/tarm, og gæt da min hustru har tilsvarende oplevelse.

Er der noget konstruktive og alternative løsningsforslag - andet end få en kikkertundersøgelse?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-17 10:35

Ja, spis gajoler...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-03-17 10:39

Hvis I har det der kaldes Halsbrand kan jeg foreslå et godt middel.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 06-03-17 12:15

Prøv med en ½ tskfuld Natron i et ½ glas vand - og så ned med det og få nogle befriende bøvser, så skal det nok normaliseres

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-17 12:34
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-03-17 12:51

Hej Boye.
Min far lider nøjagtig af det samme. Han regulerer sin mave hver morgen ved at indtage 1 spiseskefuld æbleeddike/cider iblandet 1 glas vand.
Det har han stor glæde af.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-17 12:56

Der findes nok hundrede forskellige "kure" der kan prøves nettet, så der er nok ikke andet for end at tage dem én ad gangen...

http://samvirke.dk/artikler/spis-dig-til-en-sund-tarm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-17 13:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-17 13:43

Når jeg startede med at anbefale gajoler,
jeg havde en sur lærer med en sur mave, han spiste gajoler.

Men noget jeg glemte, cola er også godt.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-03-17 14:00

I GAMLE DAGE HED DET MOLKOSAN, NU HEDDER DET VALLEFORCE, FÅES OGSÅ MED BÆRSMAG.
KØBES I MATAS.
DET ER MÆLKESYREVALLE, SOM VIRKER RIGTIG GODT.

HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-03-17 15:17

Hej jeg bruger Omeprasol, min læge anbefalede dette, så spørg din læge, hvis ikke apoteket må udlevere det uden recept.
Virker hurtigt, natron brugte jeg førhen, men det er ikke godt for maven i længere tid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-17 17:32

Selv vil hellere drikke cola en valle, noget vi fik hjemme på gården.

Og det, før jeg køber dyre medikamenter i Matas,
hvor vi dog køber Avosol, men mod slidgigt.

Men selvfølgelig, hvis det er så alvorligt, gå til læge...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-03-17 17:50

VALLEFORCE SMAGER BESTEMT IKKE AF VALLE.
ISÆR IKKE HVIS DU KØBER DEN DER HEDDER BERRY.
DET ER RIGTIG SUNDT OG VIRKER HURTIG PÅ MAVEN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-03-17 22:58
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 02:42

Citat
Hej jeg bruger Omeprasol, min læge anbefalede dette

Fik jeg også engang og de er effektive, spørg på Apoteket de har recept frie der virker på samme måde.

Citat
Er der noget konstruktive og alternative løsningsforslag - andet end få en kikkertundersøgelse?

Tvivler på din Læge opgiver medicin efter et par uger.
Og sådan en undersøgelse kan du ikke mærke, det er bare ubehageligt at ¨sluge¨ slangen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 02:46

NB Yoghurt syre tabletter er effektivt til at gendanne ødelagt mavebalance, også almindelig Yoghurt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-03-17 10:09

Citat
Men noget jeg glemte, cola er også godt.

Det er kulsyren, der virker syredæmpende, så enhver sodavand kan gøre det.

Zink-tabletter nedsætter også mavesyren.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-17 10:18

Fremmed uvant mad laver bogstaveligt talt altid lort i i systemet, men årsagerne er også en slags stress ved helt andet liv i andre omgivelser i de dage samt mange gange det lokale postevand hvor man i dag altid kan få "kildevand" og ikke bare vand som de lokale er vant til med de baktusser som deres organismer kan tåle.
Mavetilfælde var mere udbredt for 50 år siden da alle de danske arbejdere fik råd til at rejse og fik en masse fremmed mad med anderledes produkter og krydderier, det er ikke noget problem i dag hvor vores supermarked er fyldt med disse og børn får dem fra de er små.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-03-17 10:37

Citat
men årsagerne er også en slags stress ved helt andet liv i andre omgivelser

Lige præcis.

Der er en forbindelse mellem hjernen og maven, og den hedder "vagus-nerven".

http://www.madforlivet.com/viden-og-forskning/vagus-nerven-stress/

Det kan behandles med zoneterapi, på begge sider af storetåen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-17 13:45

Cola indeholder sukker, men ikke salt, så spis lidt chips til din cola...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 08-03-17 06:01

Tak for foreløbige råd.

Jeg spise dagligt hasselnødder og mandler og med nogen gavnlig virkning.
Men det er ikke nok - til at fjerne ubehag.

Medicin har altid bivirkninger, og de mulige følgeskader fra bivirkningerne - vil med tiden - overskygge den gavnlige virkning af medicin - når medicinen skal tages permanent.

Og da jeg forventer at leve +10 år - tager jeg kun medicin - meget kortvarigt.

F.eks. vil indtages af ekstra binyrebarkhormon - vil det trods det er kroppens egen medicin - give bivirkningen - "måneansigt" - efter nogle år.

Hvis ændring skyldes en ny gærcelle eller bakterie i mave floraen - kunne jeg måske med et afføringsmiddel komme af med så mange gærcelle eller bakterie, så jeg kan få startet en mere behagelig mave floraen f.eks. med yoghurt?

Teks eller links til erfaringer med sådan - ønskes?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-03-17 08:59
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-03-17 15:20

PAPAYA ENTEN FRISK ELLER I TABLETFORM, SKULLE EFTER SIGENDE, RENSE DINE TARME.

VI HAR ALLE SMÅ UDPOSNINGER PÅ TARMENE, OG HENDE DER FORTALTE DET, SAGDE AT NOGLE MENNESKER HAVDE VÆRET I UDLANDET FOR ÅR TILBAGE, HVOR DE HAVDE SPIST SÆRLIGE FRUGTER.
STENENE EFTER DISSE FRUGTER KOM PLUDSELIG UD EFTER AT HAVE INDTAGET PAPAYA.

JEG VED IKKE HVOR MEGET ELLER HVOR LÆNGE MEN SKAL TAGE DET,
MEN DET VAR MÅSKE ET FORSØG VÆR.
HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-03-17 15:22
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-17 15:34

>en mere behagelig mave floraen f.eks. med yoghurt?

Jeg har haft nogle af de samme symptomer,
nu spiser jeg A 38 hver morgen, med rugbrøds drys uden sukker fra Struer.

Det er den bedste tykmælk der findes, anbefalet af en kyndig svensker,
med stor erfaring fra børnehaver, det holder min mave i gang og det skulle du også prøve.

Skål i cola, med salte chips til...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 09-03-17 09:47

Tak AG112 Tre en halv stjerne

for link til http://www.ibuycarz.com/om-papaya-kolon-rense/

Jeg forsøger mig med Papaya - og er startet - med et stykke papaya, til morgen yoghurten.

Jeg blev umiddelbart belønnet for at spise frugt.

Om en uge - 14 dage ved jeg om det har hjulpet på - mine sure opstød.

God dag
Boye

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-03-17 12:19

SELV TAK, HÅBER MEGET DET HJÆLPER PÅ DIN MAVE.

DE BEDSTE HILSENER
AG112

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 02-04-17 10:52

Jeg har nu forsøgt med Papaya i 3 uger, uden anden virkning end at det fjerne ubehag umiddelbart efter indtagelsen.

Og jeg er nu indstillet til kikkertundersøgelse med et tyndt rør gennem næsen

Jeg fik skorzonerrødder - også kaldt fattigmands-asparges - i går.

Har ikke ubehag - her til morgen.

NB: Når jeg leder efter frugt der kan afhjælpe ubehag - er det inspireret af dyrene / aberne, der som biolog der viste rundt i regnskoven sagde det: "Aber kommer kun ned fra træerne - når de skal finde helbredende ting at spise".