/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
aircondition
Fra : Nul7
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 27-02-17 16:44

Jeg er så uheldigt, at min aircondition virker ikke mere.
Jeg trues med, at det kan blive en dyr omgang at få den i gang igen.

Mange gode råd har jeg fået, manglende brug, osv.. men skaden er jo skedt.

Når vi tager prisen for evt. rep. ca, mellem 3 - 5 tusinde eller mere i betragtning synes I så at det kan svare sig , - den kunne jo kapitulere en anden gang.

Det er en Renault Twingo.

Vi køre ikke så meget under varmere himmelstrøg, Sjældent udenfor Danmark.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-02-17 16:53

Det kan da vist kun du selv afgøre.
Personligt har jeg det sådant, at hvis noget af udstyret i min/vores bil ikke duer, så skal det selvfølgelig laves, -er det for dyrt i forhold til værdien af bilen, vil jeg overveje at bytte bil med det defekte udstyr, da en forhandler ikke tillægger den så meget værdi at reparere, som en kunde skal betale for reparationen.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-02-17 17:36

Aircondition bruges ikke kun, til at køle kabinen. Den er også rigtig god, til at fjerne fugt fra kabinen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-17 22:30

Der kan være flere grunde til at det ikke virker mere.
Det behøver ikke nødvendigvis at koste en så dyr reperation.
Jeg har oplevet at det var en simpel lækage, som var nem at reparere. det kan i princippet også bare være en defekt drivrem. Desværre er der reperatører, som elster at skifte dyre komponenter.
det giver jo en god fortjeneste.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-17 06:37

Det kan være at det kun skal fyldes kølevæske på systemet, og det koster nogle få hundrede kr. Få et værksted til at give dig et prisoverslag.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-02-17 10:58

Hvis jeg var dig, ville jeg køre hen til et af de firmaer, der er specialiceret i aircondition på biler. På vores tidligere Suzuki Liane, kom der en sommer pludselig "damp" ud af risten i h. side og varme ud af risten i v. side. Hos Suzuki, fik vi af vide, at det nok var en eller flere af de servicemotorer der åbner/lukker spjældene. Jeg kørte nu hen til speciel værkstedet og fik det ordnet. gennemskylning, påfyldning af nyt kølemedie og trykptøvet. Som jeg husker det kostede det ikke en tusse: Til gengæld havde det kostet nogle tusinde hos Suzuki, for udskiftning af motorer der ikke fejlede noget, og så havde det stadig ikke virket. Ja, men så prøver de bare noget andet!!!

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-03-17 08:31

Som alimak skriver,så få først et prisoverslag,jeg betalte for et par år siden 950,00 kr.for at få fyldt systemet op.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 16-03-17 10:20

Tak for svaret transor.