/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
personbil som camper
Fra : atomheart
Vist : 219 gange
60 point
Dato : 24-02-17 07:01

Må man tage bagsæder ud af sin almindelige personbil (ikke syv sæder eller bus )og lave en camper indretning eller lægge en madras ind i den uden at komme i klammeri med skat !

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-02-17 08:00

Ja, men kun til 2 personer. Ved transport, skal alle have sikkerhedssele på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-02-17 14:16

Citat
Ja, men kun til 2 personer. Ved transport, skal alle have sikkerhedssele på.
Er du nu helt 100% sikker på det Stouenberg - altså, at lave en camper indretning i sit køretøj.

Det er jeg sjov nok ikke. Det har noget med afgifter at gøre....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-17 14:41

Man må gerne smide en madras ind i bilen og sove på den, men tvivler på du må bruge det som en langtids løsning.
Tror mere du skal være bekymret, hvis du begynder at lave wc/kogeblus i bilen - så vil Skat helt sikkert sende dig en regning der kan være svær at betale? ELLER er det når en Camber bliver benyttet uden alt det den var født med - eller ikke er tilstede.
Så en der fik bilen konfiskeret for manglende tilbehør, så det skal tages rimeligt alvorligt
Samt du må ikke sove i den på offentlig vej - du må gerne tage en lur.
Kode
Det fremgår af vejlovens § 102, at det er tilladt at benytte et parkeret køretøj, fx en autocamper, til overnatning på rastepladser og vejarealer, hvor der ikke er skiltning om tidsbegrænset parkering. Det er kun, hvis det kan karakteriseres som egentligt campering, at det vil være forbudt. - See more at: http://www.autocamper-info.dk/index.php/dk/info/info-artikler/item/473-regler-og-lovgivning-om-autocampere#sthash.NXqhO34V.dpuf

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-02-17 19:29
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-17 20:54

[CITAT]Dette må man ikke
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1984578 [/CITAT

Det var så lige det jeg tænkte på - det burde ikke være den anden vej = men det kan blive en dyr spøg, trods alt.
Vedkommende jeg så et klip af, manglede? tror jeg nok, en meget lille ting som man bruger i sådan en bil - kan bare ikke huske hvad det var, men bilen blev taget af Skat.
Men har ikke ondt af dem, når de køber dem slags billige biler, må de ikke 'om-møbleres' til andet brug.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-17 21:05

Jeg har da lavet mange sjove ting i bilen, sammen med min kone, i mine unge år.
Bilen var absolut ikke indrettet til camping. Men der var god plads mellem for- og bagsæde.

M.

Kommentar
Fra : atomheart

Dato : 25-02-17 02:26

Mange tak til mig-selv for et godt og grundigt svar samt nogle gode link Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg giver dig nogle point .

Kommentar
Fra : atomheart

Dato : 25-02-17 02:34

tak til kattekismus for for linkene og svar nu har jeg hvad jeg skal bruge !

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 25-02-17 05:22

Til WW Rugbrød kunne man købe et skrædersyet camping sæt
med køkken,senge,skabe,osv.
Jeg kan ikke huske om man måtte være 3 på forsæderne.
De var meget populære.
Der er engelske firmaer der laver camping indemad til biler.
De har altid været fingernemme til at pakke alt ind i en bil
eller båd på ingen plads.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-17 12:02

Citat
hvordan jeg giver dig nogle point .

Glem det, har intet at bruge dem til.