/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bosch fryseskab problem
Fra : bhermann
Vist : 187 gange
50 point
Dato : 07-02-17 14:45

Mit Bosch fryseskab har muligvis stået på klem henover en nat - ingen af teenagerne har indrømmet endnu. Skabet fryser fint igen. Men der er rødt lys i det indvendige display og det udsender en alarm. Skabet er et af de der, der ikke kræver afrimning, og jeg synes jeg kan huske noget om, at hvis det bliver for varmt i skabet, så skal det helt op på stue temperatur igen, før det bliver normalt igen...
Men jeg har mistet manualen (Bosch GSN32V01SD) or ikke lykkedes med at finde den på nettet som pdf.
Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-17 15:32

Lyder underligt det med at det skal op på stuetemperatur før den igen kan fryse.

Er alarmen blot ikke fordi, der er for varmt i skabet?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-17 21:07

Du kan finde brugsforvirringen her

http://www.bosch-home.dk/

Jeg har en Bosch fryser, den piver hvis der bliver for varmt i fryseren (eller døren er åben for længe).

Jeg tror Bille1948 har ret, piveriet holder op når temperaturen når minus 18 grader

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-02-17 09:16

Husk at tjekke om nogle fødevarer er tøet så meget, at de ikke bør fryses igen.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 09-02-17 11:06

Ja, vi er klar over, at nogle af varerne måske har taget skade. Men det overskyggende problem er, hvordan jeg får fryseren tilbage til normal. Den kører, temperaturen er -18, men alarmen er rød på panelet, og den sender alarm lyde efter et mystisk mønster.

http://www.bosch-home.dk/ gør ikke jobbet - jeg kan ikke finde min fryser derinde - men alt hjælp er velkommen.

Jeg har snuset mig frem til, at den her type fryser (selvafrimende) kan blive så tiliset på kondenseren (dækket bag skabets indvendige plastic) at man er nødt til at tømme skabet og lade det tø op mindst 10timer, så alt indvendigt kan tø op. Men kan det virkelig være rigtigt?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-02-17 12:00

Når alt andet svigter, kontakt kundeservice

http://www.bosch-home.dk/service/kontakt-kundeservice.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-17 09:24
Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-02-17 11:18

På vores Bosch fryseskab, går alarmen i gang, når/hvis døren har været åben for længe, eller der har været strømafbrydelse. En orange lampe lyser i panelet, og afstiles ved, at trykke på en knap i panelet, og alarmen ophører.