/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Modem virker ikke - ingen internetforbin
Fra : Camilla100
Vist : 177 gange
15 point
Dato : 27-01-17 21:14

Hej

Jeg har i et stykke tid fået meddelelsen "DNS-server svarer ikke" eller noget lignende. I går løste jeg det ved at sætte DNS til automatisk i kontrolpanelet. Problem løst. Og dog for i dag opstod problemet pludselig igen. Denne gang anbefalede HP-programmet på min computer, at jeg tog stikket ud af routeren i 10 sek. Herefter har der kun været lys i "power" på routeren!! Inden da var der lys i hele displayet. Jeg har prøvet at resette routeren ved at holde inde på en knap. Det virker heller ikke.

Jeg har en router, som bare skal sættes i en stikkontakt. Der plejer ikke at være nogen problemer.

Hverken min computer, MAC eller iPhone kan oprette forbindelse til wi-fi, men der er jo som sagt også kun lys i routerens power-lys.

Jeg har prøvet at bruge en anden stikkontakt, SIM-kort sidder som det skal og der er ingen skader på ledningen.

Jeg ville gladeligt give 1000 point og min højre arm, hvis nogen kan hjælpe. Jeg har desværre kun 15 point at dele ud af. Håber virkelig der er nogen, der alligevel vil prøve.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 27-01-17 21:22

I overskriften står der "modem", der burde stå "router".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-17 21:40

Startop rækkefølgen efter modem/router har været lukket ned.

sluk computer iphone / ipad osv ikke bare dvale men slukket.

start så modem/ router og vent til den er rolig

start så iphone > indstillinger > WiFI >

Kan du se modem/ router på listen (det er den med flest buer der din hvis du altså er i nærheden)

Hvad hedder dit modem/router

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-17 21:46

Citat
I går løste jeg det ved at sætte DNS til automatisk

Ved ikke ? om dit problem kunne være at du ikke har samme IP adresse når du starter diverse ting og sager op - men der er noget der hedder statisk og dynamiske IP adresser, og noget kan tyde på du har Dynamisk der skifter IP adresse ved hver opstart.
Hvis du vil beholde Serverens faste IP, så skal du kontakte det Tele selskab og få en fast IP - det koster et par kroner eller 20-30.- pr måned:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=fast+ip+adresse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-17 21:59

Citat
Denne gang anbefalede HP-programmet på min computer, at jeg tog stikket ud af routeren i 10 sek. Herefter har der kun været lys i "power" på routeren!! Inden da var der lys i hele displayet.

Hvad har HP med din Router at gøre ? = sæt den AUTO.
Og i samme ?
Citat
Herefter har der kun været lys i "power" på routeren!!

havde samme problem i hele 3 uger lige før JUL - og det var Router/ modem der var røget.
Der SKAL være LYSENDE DIODER i ? næsten alt på dit modem - min kunne virke et par minutter og så gik den TOOT.

Der sidder som regel et meget LILLE hul i siden af din Router - eller som her, gør det indtil den begynder at blinke:
https://www.youtube.com/watch?v=e9CEk08Hac4

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-17 22:02

Citat
Der sidder som regel et meget LILLE hul i siden af din Router - eller som her, gør det indtil den begynder at blinke:
https://www.youtube.com/watch?v=e9CEk08Hac4

Hvis du ringer til dit selskab så BED om at få en sagkyndig i tale, så sparer du mange samtaler osv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-17 22:06

Citat
Jeg har prøvet at bruge en anden stikkontakt, SIM-kort sidder som det skal og der er ingen skader på ledningen.

Kan man få en Router der bruger SIM kort? spørger bare.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 27-01-17 22:40

Ejvind: prøvet og det virker ikke.:(
Mig-selv: jeg har sat den til automatisk i går og det virkede til i dag. Har prøvet at resette via den lille knap med en nål. Virker ikke. Og ja, min router bruger SIM-kort.:)

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 27-01-17 22:41

Min router hedder Huawei B315.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 27-01-17 22:43

Jeg kan i øvrigt ikke ændre IP-adresse eller DNS, når jeg ikke er på internettet. Det er ikke en mulighed i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-17 23:22

Først kan du slå fast at det IKKE er på computer, Ipad eller andre enheder at du finder en løsning,
der skal som du selv er inde på, være lys i alle dioder på routeren, er der ikke et batteri i din router? Det er der på den Huawei jeg har sat op men den er altså heller ikke magen til din.
Hvis det var mig som skulle få routeren til at virke ville jeg ikke nøjes med 10 sekunder uden strøm, mindst et minut og det helt uden strøm også et eventuelt batteri tages ud i et minut, i ventetiden kunne du tjekke SIM kortet tag det ud og sæt det på plads igen.
Sæt derefter strøm på igen og efter nogle få minutter skal der være lys i alle dioder på routeren, er der ikke det så kan det tyde på at du skal ud at købe en ny router, jeg tør næsten ikke skrive det men du har vel betalt for forbindelsen at det ikke er udbyderen som har slukket for signalet?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-17 09:48

Du skal tage et kabel og sætte det i din com og router og tilgå routeren

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-01-17 22:02

Du har den måske selv , men her er et link alligevel :)

https://www.spark.co.nz/content/dam/kb/private/s0/docs/Huawei%20B315s%20-%20User%20Manual.pdf

Hvilke af "lamperne" (LED'S) er der tændt ?

Finn

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-17 04:22

Citat
Huawei B315.

En Du selv har købt = ?? du jan kun bruge den der følger dit TLF stik/dåse/ andet.

Har selv prøvet... en anden fra diverse markeder = og de virker på ingen måde = med mindre den sidder i ´ræven´? af den du fik af udbyder.
De har deres egne ??? koder som KUN deres Routere kan lave dit TLF forbindelse om til DATA..

Har du ? skille-filter???? på din Router .............?

Tror du tager FEJL af en Router og en ´HJEMMEDÅSE´ til PC/TLF/TV og andet.

Men IGEN - dit selskab ved hvad DU prøver at få til at virke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-17 04:34

Og du skriver det selv - ingen kontakt til dit ´netværk´ INTET med internet udbyder at gøre.
Du skal sikkert give din ROUTER tilladelse til at ´snakke´ med dit MODEM.
Citat
I overskriften står der "modem", der burde stå "router".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-17 04:39

Og - når alt andet virker - så kan du søge efter andre ting og sager der skal tilsluttes = OG det igen KRÆVER adgangskoder? som står på det MODEM du i første gang skal sætte i din ´tlf-dåse´..