/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 8 ingen administrator tilladelse?
Fra : storemolle
Vist : 297 gange
70 point
Dato : 09-01-17 07:22

Windows 8. Jeg har ingen administrator-bruger! Kan jeg oprette én?
Jeg installerede Windows 8 for en uge siden, uden at tænke over problemet - gik vel bare ud fra, at hvad der var nødvendigt, blev gjort automatisk. Nu skal jeg til at installere Windows 8.1 Update fra windows store, og nu er problemet klart: Det kan jeg ikke, for jeg har ikke administratorrettigheder!

Jeg har kun én bruger: mig selv. Hvorfor er jeg ikke oprettet rigtigt fra begyndelsen? Og mere vigtigt: Hvad gør jeg?

Jeg er logget på med min hotmail/microsoft konto,og jeg fået sat min microsoft konto som trusted enhed inde på account trusted enheder.

Admin.tilladelse win 8

http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/windows/admintilladelse-win-8

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 09-01-17 07:28

Jeg har kun én bruger: mig selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-17 11:01

højreklik nede på vinduet
kontrolpanel
Brugerkonti
brugerkonto

Det burde være dig......................hvad står der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-17 11:02

sorry du har jo win 8 og ikk 8,1

højreklik nede til venstre på start

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-17 14:14

Den bruger du opretter når du installere Windows, om det er XP, Millennium, 8, 8.1 eller 10, vil ALTID blive lokal administrator, uden undtagelse.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 09-01-17 15:29

Har du haft windows 10 installeret på maskinen?

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 09-01-17 23:01

Ja jeg har mange gange prøvede at installer windows 10, selv for et par dage siden.

Siden jeg kom med dette sprøgsmål har jeg prøvede at starte forfra med windows 8 Pro.

Men nu slås jeg med denne windows update fejl kode 70080005?

Da jeg stadig ike har installeret windows 8.1 update da jeg mangler at installeret to hardware drivers fra min windows update.

Jeg har læst at fejlen kommer p.g.a Manglenede Admin rettigheder, så fejlen er har med at køre med mit sprøgsmål i denne tråd.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 10-01-17 00:16

Jetg valgte at lade være med at installeret de to hardware drivers fra windows update. Men prøver om jeg kan installeret windows 8.1 update det viker som om at jeg kan det nu, jeg henter den fra Windows store. Så måske har jeg nu fået administrator tilladelse, og vil måske ikke opleve dette problem mere.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-01-17 13:21

Det er måske "uden jeg ved det" et spørgsmål om Microsoft tillader du går tilbage efter at du har installeret Win 10, som lægger koden digitalt på computeren?

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 10-01-17 13:51

Ja det kunne ligne dem de vil ha alle brugere til bruge spion OS`s Windows 10 og spion Browseren Microsoft Each.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 10-01-17 13:55

Det virker som om et hele virker nu. Hvem skal så ha 70 point?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-01-17 09:59

Det må være webnoob, da det er korrekt
Man får og mister ikke bare Admin adgang, og der vil altid være mindst en konto/bruger der har Admin adgang, hvilket det jo også viste sig rigtigt.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 12-01-17 10:05

men min microsoft konto stod de inde to gange, som om der var lavet to login kontoer med samme hotmail konto ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-01-17 10:36

Hvis din Windows kører engelsk
"Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts\Manage Accounts"
Så kan du se alle bruger/accounts oprettet på din maskine, og hvilken adgang de har

Hvis BrugerID/Account har et @ i navnet, så er det en Microsoft Account, ellers en lokal

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 12-01-17 12:49

Min Windows kører Dansk.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-01-17 15:40

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-security/f%C3%A5-styr-p%C3%A5-brugerkontoerne-i-windows-10/3bcd5e19-d866-4758-b275-2a6b05808e8b?auth=1

Åbn Kontrolpanel -> Brugerkonti. Tryk på Administrer en anden konto. Hvis du bliver bedt af UAC tryk på Ja

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 14-01-17 23:20

Min mine problemer er ikke med denne installation win 8-

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-01-17 13:28

Samme vej på Win8 for lokale brugere

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 21-01-17 18:32

Hvordan lukker man denne tråd? Jeg er holdt op med bruge windows 8, Desuden geninstalleret jeg win 8 før nogen kom med brugbart hjælp.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 22-01-17 13:26

Jeg er holdt op med bruge windows 8, Desuden geninstalleret jeg win 8 før nogen kom med brugbart hjælp.

Annuller spørgsmålet
Fra : storemolle

Dato : 22-01-17 13:32

Jeg er holdt op med bruge windows 8, Desuden geninstalleret jeg win 8 før nogen kom med brugbart hjælp.