/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Elvis Presley
Fra : ans
Vist : 628 gange
110 point
Dato : 02-01-17 20:30

Are You Lonesome Tonight

For flere år siden så jeg en udsendelse om/med Elvis, hvor han sang ovennævnte sang. Den har han sunget til flere koncerter. Det "klip" jeg ikke kan finde, er koncerten, hvor en skaldet mand rejser sig op.
Elvis begynder at grine så meget at han næsten ikke kan stoppe.
Ja ja jeg ved det er muligt, at høre netop dette "klip", men det er uden videoen af den skaldede mand, der rejser sig op.

Jeg har prøvet google, men denne gang har google ikke været min ven

Er det muligt, at jeg kan få hjælp til netop den udsendelse/klip, som jeg har set for flere år siden?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-01-17 22:13
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-17 23:15

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-17 23:18

Den er vist ikke ægte.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-01-17 11:13

Ca. 55 sek inde i sangen griner Elvis:

elvis presley are you lonesome tonight laughing version live - på Yoy tube

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 11:50

Citat
Ca. 55 sek inde i sangen griner Elvis:

Ja, men der er også redigeret i klippet, om det er uploader eller filmselskabet der ikke ville vise originalt ved jeg ikke - selv har jeg set klippet i tv/video og det syntes jeg ikke ligner.

Men det kan være som lærer Andersen på den berømte altan - hjernen der slår krøller på sindet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-17 19:26

katekismus, den mand er svær at finde

mig-selv, det klip du har fundet er ikke ægte. Det er tydeligt at se, at det er et "mix"

Citat
selv har jeg set klippet i tv/video og det syntes jeg ikke ligner.

Jeg har også set den udsendelse på tv. Som jeg husker det var det fra en "intim" koncert. Der var ikke så mange tilskuere.

Citat
hjernen der slår krøller på sindet.

Det er det ikke Jeg har stadig "billedet" på min nethinde og det er der mange andre, der også har

alka, det er ikke den udgave jeg søger, og det uanset om Elvis griner eller ej efter ca. 55 sekunder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 21:36

Citat
Jeg har også set den udsendelse på tv. Som jeg husker det var det fra en "intim" koncert. Der var ikke så mange tilskuere.

JA, nu du skriver det - men måske han kom til at tænke tilbage - på samme og kom til at små-fise på Scenen.

Måske du skulle søge efter dette:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=elvis%20and%20the%20jordanaires
de gik til den i det private og fans - efter sigende..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 21:44

?? Noget af det findes på dette klip:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 21:48

0:50 kunne minde mig om noget jeg har set før..

Ellers prøv den lokale Fan-klub.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-17 18:28

Nu har jeg skrevet til den danske Fan-Club.
Alt hvad jeg kan finde er noget, der er mixet sammen. Det er tydeligt at se, at lyd og billed ikke passer sammen.
Jeg er heller ikke sikker på, at "korpigerne" var med på den udsendelse, som jeg så. Så sangen, som er udgivet med Elvis må også være et mix.
Et eller andet sted må svaret findes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-17 12:46

Den er svær, den jeg husker, blev vist i tv og det var fra begyndelse til ende.
Man kan så let komme i tvivl, da der åbenbart er flere sange med hans ´grineflip´.
Måske du kan finde noget på Bonanza/ DR´s arkiv, men tvivler på de har det liggende til offentlig visning.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-17 00:59

Presley sang sangen ved adskillige koncerter, og den blev mange gange udsendt på liveoptagelser herfra. En af disse er den såkaldte "Laughing Version" fra 26. august 1969, hvor Elvis får et grineflip på scenen under sin sang og alligevel forsøger at gennemføre nummeret.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Are_You_Lonesome_Tonight%3F

http://forums.stevehoffman.tv/threads/elvis-are-you-lonesome-laughing-version.123679/

http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/1969-august-26.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-17 01:16
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-17 00:28
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-17 11:33

Der skal da vist mere end held til

people say there is no video recording of elvis laughing during do you miss me tonight, well i have seen it many many years ago: during elvis song a man in a blue suit with a thin moustache gets really hot, he suddenly takes his toupe off and starts fanning himself with it, elvis then sings these lyrics: do you gaze at your bald head and wish you had hair, then he cracks up, the backup girls trie to get elvis back on track by singing really high pitched elvis then says: sing it girls! the man whoo took his hair of stands up holding his tupe and bows to elvis who then says: the worlds a stage and each must play a part, it must have been a release of a private recording because i asked the people at graceland and there are no official recordings of it, my mother remembers seeing it aswell as my uncle and grandmother, but tons of searching on the web yields no online video of it but still it was really great to have seen it! he had a contageous laugh!!

http://www.topix.com/forum/who/elvis-presley/TAAR1TGGKVEPOL9MN/p13