/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ekstra stikdåse/ udtag
Fra : mig-selv
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 30-12-16 20:13

Hvad kan det koste?

Har denne gamle ? EL tavle
http://peecee.dk/upload/view/464089
og ønsker at få en enkelt eller 2 ekstra udtag/stikdåser? eller hvad den slags hedder, bare i væggen eller på tavlen, da den nuværende til tider knalder sikringen (10amp) ved belastning af flere apperater
Ønsker ikke stærkstrøm.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-12-16 21:24

Er billedet fra el-museum ét???

Det du nok ønsker er nok en extra gruppe på feks 10 eller 13 A

Find en el-installatør, og hør ham hvad det kan koste.

MVH

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-16 21:51

Gad egentlig ikke svare, men denne er lidt himmelråbende! Du har en gruppe (fase). Du har en varmepumpe! Simpel skolefysik og databladet på varmepumpen siger: AT DEN ALENE SKAL FORSIKRES MED 10A. Dvs lidt lys, en kogeplade, i særdeleshed et strygejern, ja så bliver sikringen så varm det ikke går. Din el-installation er væsentlig for klejn, hvilket din formentlige autoriserede varmepumpeinstallatør har forklaret dig.
Hvad du i øvrigt har og hvorledes din tilledning ser ud, kan man ikke se, men det ligner at være en ret fantastisk ide at få en autoriseret installatør til at kigge efter hvad der ligger af muligheder. Er din tilledning tilstrækkelig kan der sagtens fikses noget. Tre faser ind er naturligvis det optimale og anede slet ikke at der overhovedet var ejendomme tilbage med kun en fase ind.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-12-16 21:57
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-16 22:03

Mig-selv.......det billede får mig til at...h435o72p223 u44hf...ryste forfærdeligt på hænderne.

Du bør altså få en elektriker til at ordne dit el-system.

For din egen skyld......................

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-16 00:34

Citat
det billede får mig til at...h435o72p223 u44hf...ryste forfærdeligt på hænderne.

Også mig = men godkendt af BBR/BRF??? og forsikring og EL værket
Så helt galt er det VEL HELLER IKKE..
Men MÅSKE også derfor jeg spurgte til prisen...

Citat
Gad egentlig ikke svare, men denne er lidt himmelråbende! Du har en gruppe (fase). Du har en varmepumpe!

TAK for svar trods alt andet....
Nu, er det så ikke lige en varme pumpe der kunne få mine sikringer i kog - men nok nærmere en Julesteg og så meget andet...
Men man kan trods alt lære at leve med at når der er gang i det ene? så slukker man for andet.
Og jeg har trods alt haft den ´LIGET/ måleren´ i 20 år uden alt for meget ballade.
Men når der engang imellem skal laves mad? og akvarierne skal lave varme til vandet +/- brændekløveren og sav er igang - eller bare tørretumbler osv - så kan det hele altså blive lidt VARMT.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-16 00:37

Citat
h435o72p223 u44hf

Så skal jeg lige have ringet efter kode /nøddeknækkerne Chip & Chap.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-16 00:40

Tak for svaret 3773.
JA, det var da lidt af en genstand at tænke på.
Citat
hvilket din formentlige autoriserede varmepumpeinstallatør har forklaret dig.

Øh, hvem
Og den bruger stadig ikke over 1000W - anden varmeregning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-12-16 00:44

Det sidste er ikke forstået

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-16 02:14

Citat
Det sidste er ikke forstået

Heller ikke herfra? mener du installationen? = Gør det selv..
Så sparer man en FAGMAND / og min tegnebog for flere tusinde kroner/ lovligt_?.
Men det er en helt andet spørgsmål - tror jeg nok.
Det tog 10 minutter at tilslutte ude-delen EL og Pumpen - den skulle så bare lige stå en times tid - efter alt var tilsluttet.

Det eneste ulempe var hullet i muren der skulle ´isoleres´ ned en TOT ? glas vat..og det tog 2 minutter at presse ind,,
Og så.. god varme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-16 02:16

NB pumpen krævede ikke PRO hjælp - men det blev anbefalet.

Kommentar
Fra : Eyvind