/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
indsætte manglende person i familiebiled
Fra : PeterPeter
Vist : 313 gange
38 point
Dato : 27-12-16 12:40

Kære alle
Familien var endelig samlet her til jul og billede blev taget...men fotografen kom ikke med på billedet !!!!

Er der nogen der kan finde ud af og vil hjælpe med at klippe den sidste person ind på billedet ???

Så kan det nemlig blive fremkaldt og givet til de ældre i familien

Familiebillede er her;
http://www.windum.com/billeder/1juledag2016/IMG_2021.JPG

Personen der mangler at blive "sat ind" er her:
http://www.windum.com/billeder/1juledag2016/IMG_2043.JPG

Er det ikke muligt - på en pæn og neutral måde - at sætte ham ind i baggrunden ???
Enten i højre side, bag den rødhårede dame (højde en mellemting mellem de to andre bagved) ELLER sætte personen ind i den anden side -> Bag nummer 2 og 3 fra højre !!!

Kunne det ikke blive pænt og uden at det kan ses, at der er blevet snydt lidt

Jeg håber der er nogen der kan og vil hjælpe - på forhånd TUSIND TAK

MVH Peter

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-12-16 13:17

Brug programmet photoshop, men det skal kendes.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-16 13:26

Eller Photoshop Elements, det er billigere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-16 14:34
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-12-16 14:47

Jeg har prøvet selv med forskellige programmer, men det bliver ikke pænt - så jeg vil blot høre om der var nogle der ville gøre det for mig....
Hvis det ikke er for besværligt
Tak

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-16 17:36

http://peecee.dk/upload/doupload

SE DETTE.
MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-16 17:37
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-12-16 18:33

Jeg kan godt gøre et forsøg, men:

Citat
Enten i højre side, bag den rødhårede dame
Jeg kan ikke se en rødhåret dame til højre ?????

Citat
ELLER sætte personen ind i den anden side -> Bag nummer 2 og 3 fra højre !!!

Den anden side må så være venstre, og så bag nr 2 & 3 fra højre ????

Roder du lidt rundt i højre/venstre, eller er det bare mig der ikke forstår, hvor du vil have personen indsat ????

MVH

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-16 18:40

viskinge, det er lykkedes for AG112 på meget fin vis, at få personen med på billedet.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-16 19:14

TAK FOR DET "KATEKISMUS"

DET ER BARE EN HURTIG LIDT GROV OMGANG I PHOTOSHOP ELEMENTS,
JEG TROR GODT "VISKINGE" KAN GØRE DET BEDRE.
HAN HAR MÅSKE OGSÅ ET BEDRE PROGRAM.

MVH AG112

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-12-16 19:28

Kære alle

Af hjertet tak for jeres hjælp - Jeg er meget taknemmelig.

Resultatet fra AG112 er super godt - farve, størrelse og placering passer super godt - men det er klippet lidt groft.....
Jeg skal have bestilt et stort papirbillede - ca. A3 - til de ældre i familien som de kan hænge op på væggen og så tror jeg altså de bliver ret tydelige....
Tror i ikke ???

Så hvis klipningen liiiige kunne blive lidt bedre (kan jeg bede om det ??) så er det helt perfekt og jeg kan sende det til"fremkaldelse" med det samme.....

Men endnu engang - Tusind tak for hjælpen...... Håber lige der kommer et helt perfekt billede

Tak Tak Tak

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-12-16 19:31

....og viskinge -> Sorry, jeg blander lidt rundt i højre/venstre !!

I princippet er det lige meget hvor personen bliver sat ind, bare det kommer til at se så naturligt ud som muligt

Sorry.... Hav en god aften

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-16 19:59

HEJ PETERPETER

HVILKET PROGRAM HAR DU SELV?

PRØV OM DU KAN FÅ "VISKINGE" TIL AT LAVE DET.

HUSK AT BRUGE STATIV OG FJERNUDLØSER NÆSTE GANG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-12-16 20:15

http://peecee.dk/upload/view/464035

JEG VED IKKE OM DU SYNES DENNE ER BEDRE.
JEG ER GÅET LIDT TÆTTERE PÅ DIG, OG HAR RETTET KALECHEN PÅ BARNEVOGNEN.

MEN, JEG SYNES IKKE BILLEDET ER GODT NOK TIL AT BLIVE BLÆST OP I STR. A3, NÅR JEG PRØVER AT GØRE DET STØRRE ER DET MEGET GROFT, DET PIXELERE.

HVAD HAR DU FOTOGRAFERET DET MED.

HVIS DU HAR MULIGHED FOR AT ÅBNE DET SOM EN RAW FIL, KAN DU MULIGVIS FORBEDRE BILLEDET, INDEN DER GØRES NOGET VED DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-12-16 20:37

OK - Tak for dit forslag....

Jeg prøver lige at se om Viskinge også kommer med et bud..... Kunne være fedt at se

Men foreløbig tusind tak for hjælpen AG112

Hav en fantastisk aften

/Peter

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-12-16 00:35

SELV TAK.
HAR DU TAGET BILLEDET MED EN MOBIL TELF??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-12-16 10:41

A3, glem det

Hvis "reglen" om mindst 300 pixel/tomme skal overholdes, er det knapt nok, at det kan laves i A4 !

Har du kun det ene hvor alle har taget opstilling ???
Det er faktisk ikke helt fantastisk, 2 personer med et halvt hoved, en ung mand der ligner en der har set et spøgelse, en person kigger i en forkert retning. (når man skal tage sådan et billede, er det vigtigt at have flere, så kan man altid "bytte" ansigtet ud, så alle kigger ind i kameraret).

så prøv lige at se om du har flere lign. billeder, så er det måske muligt at "fremstille" et godt familiebillede

MVH