/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer vil ikke vedkendes partron
Fra : ara
Vist : 205 gange
50 point
Dato : 22-12-16 21:43

Hej.

Jeg har en Epson XP-630 printer.

Jeg har købt denne her, men printeren vil ikke kendes ved partronen.

Burde den ikke det?

http://www.inkpro.dk/produkter/15637-epson-expression-premium-xp-530/111475-epson-33xl-sort-blaekpatron-122ml-kompatibel-epson-c13t33514010/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-16 22:44

Nogle printere er ret kræsne med hvilken blækpatron der sættes i, hvis forhandleren skriver at den kompatible protron kan bruges i din printer så burde du kunne få den byttet til en original, selvfølgelig skal du betale lidt ekstra for en original printerpatron men de penge er givet godt ud (min mening) efter nogle få uheldige forsøg med uoriginale patroner i Canon og HP bruger jeg for fremtiden kun originale

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:28

Printer RESET...

Epson skulle i gamle dage have en ny CHIP - måske kan du klare det gennem dir printer progrem..

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=epson+Printer+RESET

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:29

OVN ?
Citat
kompatible protron

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:32

Eller prøv at tage alle ´patroner´ ud og nulstil (hvis du kan) osv

Kommentar
Fra : Coool_ice1

Dato : 23-12-16 09:07

er der chip på de partronen hvis ja så kan du sikker flytte den gammel chip over den nye

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-16 11:33

Jeg har en printer model 630 og har købt en farvepatron til model 530 ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-16 13:08

Allerede for 12 år siden ødelagde uoriginale patroner min daværende Canon.
Dog er Canon altid billig at reparere, printerhovederne er delt i en farve- og sort del, og de er billige og hurtige at skifte, HP det samme, og HP har ekstra store patroner til sort til hjemmeprint, sidst af alt kan man slå farveprint fra i indstillingerne...........men farveprint skal aktiveres nu og da bare ved et enkelt farveprint for at følsomme dele ikke skal blive knastørre elle tilstoppede, det er meget svært at rette op på.

Men hvor mange private har brug for meget privat udprintning i dagens Danmark, vores papirer ligger på EBoks, dog kan der stadig blive brug fro sort print fra stedet........typisk når det er kommunen ........ min egen erfaring
Kvalitets farvebilleder kan man få billigere via nettet, og det rigtig gode fotopapir til eget print er dyrt, og desuden originalt blæk hvis det skal være rigtigt godt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-12-16 16:04

Hvis du er i tvivl, så læs o.v.n.s indlæg igen! Glædelig Jul

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-16 10:39

@Stouenberg.

Jeps.......faktisk er de bedste uoriginale også smådyre, så kan det slet ikke svare sig at være nærig.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-01-17 16:49

Her er løsningen på problemet.

Man tager den originale partron ud af printeren og slukker så printeren igen.
Efter 20 min tænder man igen sin printer og isætter den uoriginale. Så kan den finde den uoriginale partron. Man får dog engang imellem en besked om at man kører med uoriginale partroner.
Så jeg vælger fremover at købe originale.

Desværre var der ingen der kunne hjælpe, så annulerer spørgsmålet

Annuller spørgsmålet
Fra : ara

Dato : 17-01-17 16:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål