/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Førtifdspensionist praktik plads?
Fra : dds7370
Vist : 108 gange
20 point
Dato : 02-12-16 11:14

Hej,

Hvordan kommer jeg på en praktik plads efter så mange år med sygdom? Vil gerne arbejede med IT, er uddannet datamatiker.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-16 13:13
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-16 20:13

Tror du skal tale med kommunen allerførst, praktikpladser er med henblik på fast job for ledige, og for skadede personer som ikke har fået førtidspension (hvad der er fandens svært i dag) er det med henblik på flexjob.
Den nyeste type førtidspension indeholder desuden mulighed for revurdering, efter en vis tid har med fred og restituering har mange førtidspensionister mod på at komme i gang igen, og det er jo netop det du vil.
Der er så mulighed for at finde noget lønarbejde hvis du stadig har et netværk eller gode forbindelser, men der er så en grænse hvad du må tjene før der sker modtræk i førtidspensionen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-12-16 09:36

Du skal snakke med kommunen om det.

Jeg vil anbefale dig, at kigge på K10.dk .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-12-16 12:31

Som førtidspensionist, kan du ikke komme i en offentlig praktikplads. En førtidspensionist kan komme i skånejob, og det kommer det - desværre - nok ikke i inden for IT. De fleste skånejob findes inden for det der tidligere gik under navnet REVA.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-12-16 13:48

Citat
Som førtidspensionist, kan du ikke komme i en offentlig praktikplads. En førtidspensionist kan komme i skånejob, og det kommer det - desværre - nok ikke i inden for IT. De fleste skånejob findes inden for det der tidligere gik under navnet REVA.

Måske er dds7370 blevet så rask at h*n kan være berettiget til fleksjob.

Under alle omstændigheder skal kommunen ind over.

Og jeg er sikker på, at der på http://www.k10.dk/index.php er nogen der kan vejlede om disse ting.