/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skrotning af tablet.
Fra : joso
Vist : 162 gange
15 point
Dato : 01-12-16 20:03

Hvordan skiller man sig af med sin gamle tablet uden at risikere at ens data bliver opsnappet?
Jeg har nulstillet den så alle data skulle være slettet, men jeg har hørt at en slettet harddisk kan gendannes, så jeg er lidt nervøs for at det også kan ske med en tablet, specielt mhp. Cpr. Nr og passwords.
Mvh joso

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 01-12-16 20:19

Jeg ville resætte enheden og genstarte og oprette en ny profil og så hente en masse data til enheden var fyldt helt op med film/musik/apps...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-16 20:22

Du kan evt. lægge den med glaspladen nedad på et gammelt tæppe, og så give den en med hammeren.
Så kan du brække den fra hinanden og tage SSD (harddisken) ud og smadre den med hammeren.

Alt som ikke er mekanisk ødelagt kan måske genskabes.

Giv den til mit barnebarn og den er ubrugelig efter en lille time.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-16 20:31

Gør du som Thomas_Mygind foreslår, så pil lige ekstra hukommelse ud så det ikke bare er den der fyldes med data.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 20:38

Neddykket i en spand lunken saltvandsopløsning et par døgn?
Så 'plejer' man at kunne FARVEL til både kort og chips
Ps. Du kan stadig få penge for guldet i kontakterne .. ca. 0,025 øre pr. enhed
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 20:43

Nåeh..ja..: Jeg glemte jo at den derefter liiiige skal en tur i ovnen ved ca. 225 grader ..en times tid. Men SÅ..? ..er den også mør
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer