/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Dirch Passer
Fra : thewizards
Vist : 215 gange
200 point
Dato : 19-11-16 17:37

Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig med titlen på den film hvor Dirch Passer får trukket dynen af ved hjælp at diverse effekter. Det er et ur, som starter hele dominoeffekten

Og evt for langt inde i filmen denne scene finder sted

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-11-16 17:39

Det er den første "Støv på hjernen"

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-11-16 19:33

Held og lykke med at få dynen hevet af konen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-11-16 22:54

Citat
Og evt for langt inde i filmen denne scene finder sted

Det sker i starten af filmen...

Støv på hjernen
1961 ? Komik ? 1 t 44 m
Støv på hjernen er en dansk komediefilm fra 1961 instrueret af Poul Bang og med manuskript af Arvid Müller og Aage Stentoft. Filmen er baseret på en norsk film fra 1959 med samme titel, se Støv på hjernen. Filmen er optaget i Kagshusene i Husum. Wikipedia
Første udgivelsesdato: 11. oktober 1961
Instruktør: Poul Bang
Musik komponeret af: Sven Gyldmark
Filmserie: Støv på hjernen Film Series

https://www.youtube.com/watch?v=1adAEQyIDhU&ab_channel=GamleFilmTrailers

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 01:17

Scenen er med i alle fire ´Støv´ filmene.
http://www.gucca.dk/stoev-samlingen-alle-4-film-dvd-p214095

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-16 10:36

Jeps, scenen er med i alle filmene i forskellige varianter, men den omtalte dominoeffekt og dynen, der bliver trukket af, er fra den første

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 20-11-16 15:40

thewizards og andre, der er interesseret i den danske filmskat, kan anbefales dette website: www.danskefilm.dk/
Stedets navn er også Den Danske Fikmdatabase, og her findes en guldgrube af oplysninger om dansk film. Gucca er et godt sted at købe dvd, men også CDON.dk eller se kan anbefales.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-16 16:04

Så længe Bjerne ikke reagerer på svarene, kan det være lige meget, hvad vi skriver.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 21:33

Citat
Jeps, scenen er med i alle filmene i forskellige varianter, men den omtalte dominoeffekt og dynen, der bliver trukket af, er fra den første

Kig nærmere her - alle 4 scener samlet og alle med ´dyneløft´:

https://www.dropbox.com/s/e2wi9v3e2hf8t6w/ST%C3%98V.mp4?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 21:36

NB, god båndoptager, havde den uden ´låg´.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-12-16 19:24

thewizards:
Var det ikke en ide at få lukket dette spørgsmål?