/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filezilla
Fra : ThomasCSR
Vist : 225 gange
100 point
Dato : 09-11-16 11:52

Jeg har Filezilla kørende og tilknyttet en Western Digital NAS.
Nu vil jeg sætte en NAS mere på og sætter den op på nøjagtig samme måde, men det virker ikke.
Da jeg satte den første op, brugte jeg Win 7, og da skulle jeg henvise til et netværksted. Jeg kunne ikke bruge drevets bogstav.
Nåske er Filezilla blevet opdateret, så man bruger netværksdrevet direkte og ikke netværksstedet nu.
Jeg har prøvet at bruge drevet og manuetl ændret det til et netværksted. Det hjælper ikke.
Hvad foreslår I, at jeg nu skal prøve?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-11-16 17:00

Filezilla er jo et rent FTP værktøj. Du bør kunne få det til at virke bare ved at lade windows tilslutte Nassen som et netdrev. Men der kan godt ske noget med windows 10. Men win7 går fint. Pas lige på du skal tilslutte dig som en bruger og det er ikke det samme som din windows bruger. Held med det. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 17:54

Jeg er godt bekendt med Filezilla og har kørt med den i mange år. Det er første med Windows 10, at jeg ikke kan hægte nye netværksdrev på.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-11-16 08:53

Der er nok noget i måden du bruger det på jeg ikke forstår. Jeg tænkte bare om filezilla over hovedet var nødvendigt. jeg kunne også tænke om win 10 overhovedet vil arbejde sammen med sådan noget ikke microsoft software. Men jeg har ikke prøvet det. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-11-16 09:03

Jo, Filezilla har virket fint sammen med Western Digitale. Jeg har faktisk haft det netdrive koblet til før, men tog det af. Nu kan jeg ikke få det på igen.
Jeg er nødt til at bruge en FTP-server,da jeg ikke kan køre med NAS's indbyggede. Der kab kun være 1 FTP på netværket og de indbyggede kan ikke håndtere mere end dens eget drev.

Kommentar
Fra : MHN1986

Dato : 29-11-16 09:23

Hej ThomasCSR

Jeg har i andre tilfælde med tredjeparts software haft problemer med at det ikke afvikles i samme sikkerhedskontekst som din normale session, hvilket betyder at de netværksdrev du selv ser i explorer, ikke er synlige eller tilgængelige i tredjepartsprogrammer.
Nu var det ikke lige FileZilla jeg satte op i mit tilfælde, men da jeg browsede efter en sti til placering af filer havde jeg mulighed for at mappe et drev i den windowsbrowser jeg havde fremme i tredjepartsprogrammet (Håber jeg har forklaret mig godt nok her :) )

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 07-02-17 00:24

Filezilla serveren kan ikke "se" netværksdrev. Den kræver, at netværksdrevet er mappet som et netværkssted.
Det har jeg prøvet, men når jeg beder Filezilla om at finde netværksstedet, er det ikke i rullemenuen.
Jeg har prøvet at spørge i Zillas forum, men der erhjælpen nærmest: læs vejledningen??