/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelse DLL fil
Fra : okjk
Vist : 226 gange
200 point
Dato : 09-11-16 08:09

Hej - jeg bruger windows 10 og bruger enten EDGE eller chrome browser. Når jeg bruger chrome og fx vil maile til et firma eller en person og bruger deres link inde fra hjemmesiden kommer der en fejlmeddelse om at programmet ikke kan starte fordi der mangler en WLDCore.dll hvordan løser jeg det problem ?
Hvis jeg bruger EDGE browseren og logger ind på netbank og vil foretage en betaling når jeg så indtaster navn - beløb osv. og vil betale får jeg fejlmeddelse om at jeg nok har to nemid åbne - så kan jeg enten skifte til chrome eller IE men synes det er bøvlet - nogen konstruktive løsningsforslag ? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-11-16 10:10

Jeg bruger selv Firefox til det hele uden problemer. Du kan hente den her:

http://www.firefox.com

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 11:06

Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det kun med Chrome, at fejlen opstår.
Så ville jeg bare geninstallere Chrome.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-11-16 11:26

Fejlen med mail linket er i Chrome - fejlen med nemid er i Edge.

Firefox - er der ikke vildt mange indstillinger - for sådan en ikke IT kyndig ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 11:34

Ved fejl i NEMID er det lettest at ringe til dem. De har en hotline.
Firefox har mange mulige indstillinger, men man behøver ikke at bruge fem. Chrome har også utroligt mange, men de er jo heller ikke noget, man behøver at bruge. (prøv at skrive : "about:config" i adressefeltet, så skal du bare se løjer )

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-11-16 11:34

Har lige forsøgt i firefox - der kan jeg heller ikke bruge mail linket - det er vist en DLL fil der mangler - måske i mailprogrammet ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 11:36

Hvilket mailprogram bruger du som standard?

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-11-16 13:38

Windows live mail

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-16 14:41

Citat
Har lige forsøgt i firefox - der kan jeg heller ikke bruge mail linket

Prøv at luk for dine sikkerheds programmer og prøv.
Har selv lige haft problemet med AVG som ikke tillod at jeg åbnede links

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-11-16 15:01

ser at du bruger Live mail.
Microsoft har valgt at lukke ned for dette program,
så du skal ud og finde dig et nyt mail program.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 15:05
Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-11-16 15:31

citat

?

Kan jeg stadig bruge Windows Live Mail?

Ja. Men visse leverandører af mailtjenester kan være gået over til nyere mailprotokoller med forbedret sikkerhed og pålidelighed, som ikke understøttes af Windows Live Mail. Du kan måske ikke benytte disse leverandører af mailtjenester længere.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 09-11-16 19:17

Thomas. Ja har kigget på linket - men de starter med at sige det skyldes men senere er det messenger og WLM - så der er desværre ikke en konklusion - men godt forsøg ellers.

Edison - jeg synes de plejer at komme med et alternativ ligesom da de lukkede outlook express - håber da ikke man skal til at bruge outlook eller gmail - kan bedst li en ikke webmail.

Jeg må nok leve med disse mærkværdigheder selvom det jo er rart når man selv har styringen over hvad der sker på ens pc - tak for jeres input og hjælp.

Forsøger lige om det fungerer når jeg deaktiverer

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-11-16 19:20

Søger man efter filen, kan man finde steder, hvor den kan downloades