/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Silicone på bilens lak
Fra : return
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 08-11-16 16:15

Hej har smurt bilens gummilister med sonax siliconespray problemet er at der er kommet noget på bilens lak man har smurt det på gummi listerne er det noget man skal gøre noget ved eller tager lakken skade af det ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-11-16 16:17

Lakken tager ikke skade, det vil højst afskyde vand/fugt.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-11-16 23:08

Citat
Lakken tager ikke skade, det vil højst afskyde vand/fugt.

Så vi må håbe du har en våbentilladelse

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-11-16 23:46

Jeg kan endda godt indskyde, at tidligere lakpoleringsmidler indeholdt silicone, -det var for en stor del det som gav glansen. I dag er der sikkert andre aktive midler i.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-16 12:43

Silikone på lakken er kun et problem, hvis man skal genlakere.
Derfor vasker en autolakerer altid området med en speciel silikonefjerner,

Men silikone på ruderne er ikke godt. Det kan blive noget fedtet uklart staads som man bare tværer mere ud med almindelig rudevask.

en professionel farve-male butik burde kunne sælge lidt silikonfjerner, som du tørrer ruderne af med uden at det kommer på gummiert, som nok ikke har så godt af det skrappe opløsningsmiddelblanding.
Lad være med at bruge spray noget sed på bilen. Sprøjet i stedet på en lille klud, som du så smører det på med mun di rette steder.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-11-16 16:37

Tak for svaret transor.