/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyden mangler på Win 10 maskine
Fra : Rustica.dk
Vist : 277 gange
200 point
Dato : 06-11-16 14:43

Hej Kan´ duer.

Jeg har følgende opsætning:
bærbar Lenove Thinkpad E 540, hvor jeg har Dockingstation.
til Doc. har jeg sat 2 skærme til + lyd.

Det har tidligere virker fint.

Men her den anden dag, stoppede det.

Fejlen er som følger:
Når pc-en er startet op, har jeg fint billede på begge skærme, men der er ingen lyd på ?
Men hvis jeg åbner bærbar, så kommer der lyd på, men hovedeskærmen bliver nu sort.
Hvad kan dette skyldes ?
Er det Dock, der fejler måske?? (Den er ca. 2 år gl.)

Håber virkelig at der er en der kan hjælp mig lidt på vej med denne fejl.!

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-16 16:08

Umiddelbart vil jeg gætte på strømstyringen på din bærbare, som måske er sat til dvale ved lukket låg.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-16 16:15

Er fejlen opstået pludselig eller efter en opdatering? Kommer lyden på din bærbar eller har du eksterne højtalere koblet til via din dock?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-11-16 16:41

Der er ikke slået dvale til på min bærbar. (Det har virker)

Ja der var godt nok en opdatering, som du skriver Brass.
Lyden kommer fra eksterne højtalere, koblet til dock.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-11-16 16:48

Når jeg går ind i og tester lyden under konfiguration af højtalere, så kommer der fint lyd.
Men når jeg åbner eks. Youtube reagere den som før skrevet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-16 17:03

Hvis jeg husker rigtig, når jeg klikker på højtaler ikonet i proceslinjen på min opdaterede Windows 10,med anniversiry opdateringen, kommer der forskellige muligheder for justering af de forskellige lyd enheder både hardware og virtuelle enheder. Jeg kan lige tjekke op på det i aften når jeg er i nærheden af min pc.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-11-16 18:00

Der vil bare være rigtig fint..
TAK

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-16 21:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-16 23:17

Er det kun videoer på Youtube som ikke har lyd? Du kan være kommet til at sætte Youtube afspilleren på lydløs eller skruet meget langt ned for lyden, når du sætter musemarkøren over filmen vises en højtaler ikon, hold markøren over denne ikon for at se om der er skruet op eller ned hvis du klikker på ikonen sættes filmen på lydløs og klikker du igen er der lyd på igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-16 07:22

Ikke for noget o.v.n., men hvis der kommer lyd når:
Citat
Men hvis jeg åbner bærbar, så kommer der lyd på

..så har det næppe noget med Youtube 's lydindstillinger at gøre.

Jeg kører også med 2 skærme og Windows 10 på en stationær PC.

a.) Via alm. monitor på den ene udgang fra skærmkortet. (Digital)
b.) Via en ACER projektor og lærred på vægen fra den anden udgang (RGB).

Til gengæld kører jeg med 2 lydsystemer:

1.) Via lydkort udgang bagpå PC'en til stereoanlægget (TAPE in/out).
2.) Via lydkotets udgang på forsiden af PC'en til externe (aktivt forstærkede) højttalere som dermed får strøm fra extern adaptor.

Lyden fungerer IKKE over begge systemer på én gang.

Så må jeg vælge enten:

X.) Fjerne stikket på forsiden til de externe højttalere ..og tænde for stereoanlægget .
Y.) Slukke for stereoanlægget og isætte stikket til de externe på forsiden af PC'en.

Jeg får ved denne 'omstilling' af lydkilder en pop-up fra min lydkortdriver, hvor jeg kan foretage div. indstillinger, men det måske 'noget' som er specielt for mit Radeon R7 200 lydkort?

Altså; har du flere lydenheder tilsluttet? Så prøv at fjerne/slukke den ene lydkilde, når du slukker for 'hovedskærmen' for kun at se den 'sekundære'. Hvilken en af de 2 lydkilder du vil lytte over? Bestemmer du selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-16 07:28

Radeon R7 200 lydkort? Vrøvl: Det er et skærmkort. Det er en Realtek high definition chip som styrer lyden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 07-11-16 07:43

Hej igen !.

Bass --> Jeg har været inde og kikke der hvor du oplyser, men det står som det skal.

O.V.N --> Jeg har ikke slået noget fra, hvis jeg spiller et stk. musik, som ligger på PC, så kommer den stadig ikke med lyd. men jeg kan afspille windows lyde, og test.
Det kan måske tyde på at selv om jeg vælger VLC-player, kommerder heller ikke lyd.
Det er lige som om der ikke er åben for det.

MOLOKYLE --> Jeg har prøvet at skifte lyd udgang fra Dock til pc, men uden virkning, jeg har nu også prøvet at sætte usb lydkort i, men virker heller ikke....

/R

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-16 10:45

Citat
hvis jeg spiller et stk. musik, som ligger på PC, så kommer den stadig ikke med lyd
jeg har misforstået spørgsmålet da jeg læste første gang forstod jeg som at det var når du afspillede noget i browseren at der ikke var lyd på.
Forslag: Jeg ved ikke om det vil virke men prøv at slette lydkort i Enhedshåndtering, klik på Lydoutput og input så åbner linjen og du kan se navnet på lydkortet, højreklik på navnet og vælg Fjern, bekræft at du vil fjerne lydenheden og genstart computeren, Windows finder selv en ny brugbar lyddriver ved genstart så det skader ikke at forsøge

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 07-11-16 10:51

o.v.n --> Det var en go´ ide.
Det må jeg prøve!

Det er så surt med opdateringer ind i mellem..

Jeg prøver det i aften efter arbejde..

/R

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-16 14:37

Ved ikke om det er gældende for Win10, men på alle andre Win kan man ændre tilladelser i ´egenskaber for internet´/ avanceret og giv tilladelse til at aktivt indhold afspilles/vises, der er 3 linier der skal være X ved.

Det kan også være din Media player (muligvis din Firewall) der har ændret indstillinger.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 07-11-16 14:54

mig-selv --> Det må jeg også prøve at se om jeg kan hitte et sted...

/R

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-16 15:01

Til min egen store bestyrtelse må jeg se mig selv give o.v.n. en 'mindre' undskyldning i dette spørgsmål.
YOUTUBE lyd.
Jeg gik ind på min egen Facebookprofil. ..og Gu' hjælpe mig om et Youtube klip afspilledes uden lyd.
NETOP fordi lyden var slået fra ...på FACEBOOK ..vel at mærke!
Når jeg afspillede 'normalt' via browseren direkte fra YOUTUBE var der nul problemer.

Videolinket ligger her :

https://www.facebook.com/henrik.molo.mortensen/videos/vb.100003262916293/1041550629297024/?type=2&theater

Ps. HUSK ..at slå lyden til

</FLOVMAND>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-16 01:11

Dit link er vist meget hemmeligt
Citat
Dette indhold er desværre ikke tilgængeligt lige nu
browseren gemmer en cookie som i visse tilfælde kan huske der ikke skal afspilles lyd en internetside men ikke altid så du behøver ikke undskylde noget

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-11-16 07:50

Øv ja den kan jeg heller ikke se.. :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-16 20:02

Det er 'vistnok' fordi jeg 'lun' tillade mine Facebook-venner at se linket

Ok. så får I det direkte fra 'kilden':

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-16 20:20

Trods utallige stavefejl i ovenstående indlæg; så virker lyden faktisk via Kandu.dk -> Youtube -> tag'et/linket/forbindelsen.

Mit Facebook link virker KUN (..som 'ven' af min profil) ...hvis man i YOUTUBE-kanalen ?
..slår lyden 'TIL' i YOUTUBE's indstillinger!
Meget.. UNDERLIGT !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-11-16 16:28

O.V.N --> jeg prøvede at fjerne det men uden held.
MIG-SELV --> Det virkede heller ikke...

Så har jeg prøvet at søge på MS HP, og her fandt jeg følgende:
https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/a183aa8b-0eac-4566-867a-98d2761a770d/fix-sound-problems

Jeg klikkede opdatere på driver, og så var der sørme lyd igen

Der har været mange gode bud, men O.V.N du ledte mig på rette vej

Tak til jer alle.

/R

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-16 12:16

Godt du fik lyd på igen, men det burde have virket på samme måde med at fjerne lydenheden der burde Windows have fundet en opdateret driver ved genstart